Bootscreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moun1995

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Berichten
32
als ik men pc opstart bij het verschinen van men bootscreen verschijnt de bootscreen heel traag dit probleem heb ik al heel lang ik heb een andere windows geinstalleerd op een andere partitie van men harde schijf D het is gwn tijdens het verschijnen van de bootscreen dat hij gwn traag verschijnt weten jullie wat het probleem kan zijn


dell Dimension 2100
intel pentium 4
1gb ram
grafische kaart intel 82945 g Express chipset family
windows xp home edtion
 
Welke (externe) apparaten worden tegelijkertijd met de machine mee opgestart?
 
Is de traagheid nog steeds aanwezig als je opstart zonder de printer?
 
jh heb alles al gebropeerd dit probleem was er toen ik noch geen printer had
 
Even voor alle zekerheid zodat jij en ik het over hetzelfde hebben:

de stroom komt op het systeem en dan komt er een zwart scherm met de zogenaamde 'biosboodschappen'. Dit scherm bedoel je met bootscreen?
Kun je beschrijven wát precies traag verloopt?
 
Dat is het Windows startscherm en niet het bootscherm.
Wat verloopt traag? Het aantal keren dat de blokjes van links naar rechts 'lopen'?
Wat versta je onder traag / hoe vaak lopen de blokjes van links naar rechts voordat een volgend scherm verschijnt?
 
het is niet met die blokjes die van links naar rechts lopen het is wanneer deze op scherm komt terwijl hij op scherm komt verschijnt hij stuk per stuk duidelijker begrijp je mij :confused:
 
Ja, nu wel.
Je hebt de meest recente drivers voor de videokaart geïnstalleerd?

In het geval van ja :
de oorzaak is m.i. dan tegelijkertijd heel simpel en toch heel gecompliceerd.
De oplossing is ook héél simpel:
leer er voorlopig mee te leven en als op een moment een frisse Windowsinstallatie noodzakelijk is zal je zien dat na de kale installatie van Windows het probleem over is.
Pas wanneer bijv. software wordt geïnstalleerd (drivers voor apparaten) ontstaat het euvel.
De truuk is nu om uit te vogelen wélke software de zaak vertraagt.
 
Hoi,

En misschien even bij opstarten via msconfig kijken welk programma's precies opstarten misschien is het 1 van deze programma's niet gelijk op hoeven te starten.

Moddag
 
welke programmas kunnen het meestal zijn ik bedoel daarmee wat voor soort programmas wifi programmas of zo drivers
 
:confused::confused: ik heb noch altijd het zelfde probleem meer sugesties zyn te harte welkom;)
 
:):):)bedankt iedereen voor jullie reactie ik heb nu windows seven geinstalleerd een geen windows scherm problmemen meer bedankt :):):):):)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan