bootscreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

enzoishier

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
hallo
ik heb een mini laptop acer aspire one met windows 7 32 bit als ik mijn bootscreen wil veranderen doet hij dat niet hij blijft op vista boot hoe verander ik dat.

Hoi, bedoel je het bootscreen van windows zelf of de boot van de computer?
Heb je windows 7 naast vista geinstalleerd?
blader naar C:\Windows\System32 en dubbelklik op msconfig.exe
ga naar tabblad Computer opstarten en stel daar je standaardbesturingssysteem in op windows 7

Laatst bewerkt:
Dankje wel djangoleon nu is mijn windows 7 ermee gestopt.als mensen vragen hoe delete ik mijn windows zou ik ze deze link sturen

Ja, maar je was zelf niet echt duidelijk of het om windows bootscreen ging, of de boot waarin je uit een besturingssyteem kan kiezen.
Ik heb dat aan je gevraagd en een oplossing neergezet in het geval dat je je dualboot zou willen veranderen.
Dus het scherm waarin je kan kiezen of je vista of 7 wil opstarten noem je geen windows boot screen, maar een dualbootscreen.
Jij gebruikte de term bootscreen, en dan gaan sommigen niet verder denken hier.

Kan je eens vertellen hoe je windows 7 geinstalleerd hebt?
Want als je windows 7 op een lege partitie die normaal geformateerd is installeerd kan dit niet gebeuren.
djangoleon deed zijn best om te helpen, zo verkeerd was wat hij aangaf niet eens.
Daarom begin eens bij het begin. heb je windows 7 geinstalleerd op een partitie waar windows vista op stond?
of was het een upgrade, nu moet je met iets meer informatie komen als je goed geholpen wil worden.

Laatst bewerkt:
aparte partitie ,nooit vista en hij start niet meer op mist winload.exe of xo iets

doe de windows 7 dvd er maar in en start op met de dvd (bios dvd speler op first boot instellen) om de boot te repareren. na het opstarten op een toets drukken, anders wordt er niet vanaf de dvd geboot.

en die link die djangoleone gaf stond ook dit:
Hi,
This problem has been acknowledged by Microsoft as well and this occurs due to the screen resolution being 1024 * 768 or lower. Particularly in Netbooks like my Acer Aspire One, where the native resolution is 1024 * 600.

Heb je dat wel eerst doorgelezen?
en-US had ook NL moeten worden, wat heb je verkeert gedaan?
Dat je het nu zo ziet dat het niet aan djangoleone ligt, maar aan jezelf.
De resolutie op een minilaptopje is misschien te klein dan, als alles goed werkt, wat maakt het bootscherm verder dan nog uit?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan