Bootscreens corrupt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gray_fox

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem:

Het probleem:
Als ik mijn pc opstart na een tijdje stil te hebben gestaan dan zijn alle schermen die windows voorgaan (zoals de memcheck van de videokaart, de bios setup en het windows laadscherm) gevuld met vreemde tekens, en ontbrekende letters. Als vervolgens windows is geladen dan is de desktop gevuld met horizontale streepjes.
Als ik vervolgens verscheidene keren men pc opniew laat opstarten lijkt het probleem weg te zijn, tot ik hem weer een tijdje uitzet.

Wat er vooraf ging:
Een maand terug ofzo was men videokaart kapot gegaan, dus heb ik hem onder de garantie omgewisseld voor een werkende. Omdat ik toch bij het computerbedrijf was heb ik gelijk wat ram er bij gekocht. Thuis gekomen zet ik de videokaart er in en hij blijkt te werken. Dus ik Pc weer uit en nieuw ram er in zetten, wil hij in de eerste instantie mijn nieuwe ram niet pakken dus ik wat dingetjes veranderen. Wil men beeldscherm in eens helemaal niet meer booten, dus ik vreesde het ergste weer mijn videokaart kapot. Dus heb ik hem ff laten testen in een andere pc en die bleek gewoon te werken. Na de videokaart weer terug te hebben gekregen schroef ik hem er in en steek ik 1 van men oude blokjes ram er in, en in eens wil ie weer opstarten. Dus ik mijn nieuwe ram er in op dualchannel en hij blijft werken. Het duurde vervolgens een aantal weken voordat de bovenstaande problemen zich voordeden

Ik hoop dat iemand me een indicatie kan geven van waar het probleem kan liggen, en of er miss een simpele oplossing voor is te vinden.

ps. ik heb men nieuwe ram (2*1024 mb kingston) al weer verangen voor men oude ram (4*256 mb corsair) maar dit geeft geen verschil.

Systeem:
Asus P4P800 Deluxe
P4 2800 GHz
4*256 mb DDR 400 corsair
6800 GT van Leadtec

Wellicht foute biosinstellingen ism je videokaart?
Bios al eens gereset naar default?

XP_PC zei:
Wellicht foute biosinstellingen ism je videokaart?
Bios al eens gereset naar default?

Ja heb ik al eens geprobeert,levert geen verschil op.

Vervang je KnoopCel batterij maar eens voor een nieuwe.
Kan wel eens de boosdoener zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan