bootsector virus op 2e e.v. hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

suzubert

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2001
dag allen,
in mijn pc heb ik 4 hdd. Antivir (online scanners vonden deze niet) vond BOO/sinowal in mjn bootsector van alle hdd's. Nu heb ik de hdd's ook nog eens gepartioneerd (totaal 4x4 =16 partities). Mbv het progje mbr.exe van www.gmer.net heb ik van mijn opstart hdd dit virus kunnen verwijderen, maar het lukt me niet van de partities van de 3 overige schijven. mbr is een gewone dos tool, maar het lukt me niet een dos opdracht te geven om de andere schijven vrij te maken.
Is er een andere oplossing?
Welke progje of opdrachtregel kunnen me verder helpen?

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

gr.
Bert

Kan je niet bij de overige schijven eerst de partitie's weghalen en vervolgens opnieuw partitie's aanmaken? Indien je niet van een bootsector wil opstarten is er niets aan de hand. Welk besturing systeem gebruik je?

Mijn pc maakt gebruik van XP pro met SP3.
Ik heb wel overwogen om alle partities leeg te maken en opnieuw te formateren, maar ik heb ergens gelezen dat door formateren de bootsector virus niet verdwijnt. Hiernaast staat er veel op de partities (niet voldoende reservecapaciteit om even een hdd leeg te maken)

.
Het blijft een raadsel dat dit virus zich naast mijn prim schijf ook in de overige schijven heeft verstopt. Het risico dat die schijven mijn prim schijf weer besmet is dan ook aanwezig. Ik heb intussen 2 waarschuwingen van mij provider, dus hoop ik dat het in 1 keer lukt. Nu werk ik van mijn laptop, waarmee geen documenten gedeeld worden met mijn pc, dus kan ik vandaar af nog veilig werken.

Ik zal alle harde schijven uitbouwen en op je laptop via een usb adapter aansluiten. Dan kan je kijken of je deze virussen kwijt kan raken. In het algemeen moet je toch alles wissen en Windows opnieuw gaan installeren. Ik heb al vaker Comodo Internet Security gebruikt, het is ook gratis en ik kan ermee beter uit de voeten.

Indien je echt pech hebt dan moet je achter elkaar de geinfecteerde harde schijfen opnieuw partitioneren en de master boot record opschonen door deze schijven als eerst schijf tijdens een installatie van XP te laten formatteren.

Ik ken geen commando zoals fixmbr wat dat op een ander schijf kan doen.

Mocht je Engels kunnen lezen: http://gparted-forum.surf4.info/viewtopic.php?id=245

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan