Bootsector virus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hNs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hNs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Onlangs gaf mijn virusscanner de melding van een paar trojan horse virussen op men hard schijf. Na meerdere malen grondig formatteren bleef mijn virusscanner virussen vinden. Maar deze kwamen er pas op als ik een verbinding maakte met het internet. Zonder enige gegevens te downloaden of iets te installeren. Het enige op mijn schijf is Winxp en een virusscanner.

Zou ik te maken hebben met een virus dat zich niet laat verwijderen door een format? Dat zich mischien in de bootsector heeft gevestigd.

iemand ervaring met dit probleem? oplossing?

alvast bedankt..

Heb je wel je herstelfunctie uit gezet anders komen ze sreeds terug.

Geplaatst door hNs
Maar deze kwamen er pas op als ik een verbinding maakte met het internet. Zonder enige gegevens te downloaden of iets te installeren. Het enige op mijn schijf is Winxp en een virusscanner.

Lijkt me dan géén bootsectorvirus. Immers, ze kwamen er pas op als je internetverbinding maakte. Oorzaak: je maakte internetverbinding zonder eerst een firewall te hebben geïnstalleerd. Dan komt de rotzooi heel snel binnen, ook al download je helemaal niets.

mmm

mm maar het is toch verdacht dat er na 5 min surfen al een hele reeks virussen opkomen. Dat gebeurt toch niet zomaar? kan het niet zijn dat er iets is achtergebleven dat die dinge binnehaalt?

want als ik ne installatie een scan uitvoer is er geen virus te vinden.

Re: mmm

Geplaatst door hNs
mm maar het is toch verdacht dat er na 5 min surfen al een hele reeks virussen opkomen. Dat gebeurt toch niet zomaar? kan het niet zijn dat er iets is achtergebleven dat die dinge binnehaalt?

want als ik ne installatie een scan uitvoer is er geen virus te vinden.

Nee, dat is niet echt verdacht. Het gebeurt helaas maar al te vaak. Je hoeft maar een paar tellen internetverbinding te hebben zonder firewall om virussen binnen te krijgen - en daarvoor hoef je niet eens sites te bezoeken of mailtjes binnen te halen.

Of er iets iets achtergebleven? Na een format en schone installatie niet, lijkt me. Dat wordt ook bevestigd door het feit dat virusscanner niets vindt als je meteen na de installatie scant.

Je moet er eenvoudigweg voor zorgen dat je na een nieuwe installatie een firewall installeert vóórdat je voor het eerst internetverbinding maakt.

Je werk met Xp? Heb je alle Essentiele downloads opgehaald via windows update? En installeer Zone Alarm ben ik best tevreden over.

Bootsectorvirus

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bootsectorvirus

om dit probleem te verhelpen kun je je hardeschijf met een prgramma laten erasen daarmee haal je je harde schijf helemaal leeg en word hij met nullen overschreven dus is hij weer zo nieuw als hij uit de fabriek kwam.

Groetjes Theo
;)

PS of je nou wel een firewal hebt of niet de windows firewall houd redelijk veel tegen en een virus beveiliging is wel aan te raden ik zou voor avira gaan :D, maar dat is ieder voor zich natuurlijk

Laatst bewerkt:
Is een topic uit 2004, erg gedateerd vind je niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan