Bootsector Write

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApacheHunter

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Mijn CPU, een Intel 2,4 GHz quadcore, is overgeklokt naar 3,0 GHz. Mijn systeem werkt prima op deze manier. Wanneer ik mijn pc echter wil opstarten, komt er een zwart scherm met de melding "Bootsector write. Virus: continue?" in beeld. Ik druk dan op de Y (die staat voor yes; ik kan ook op de N drukken voor no, maar dat probeer ik liever niet) en de pc start normaal op zoals het hoort.

Je zult je afvragen waarom de pc dit doet. Dat komt doordat ik in de BIOS "Bootsector Protection" op "Enabled" heb ingesteld. Wanneer ik dit namelijk niet doe en ik probeer mijn pc op te starten, geeft hij melding van het feit dat hij het bootdevice niet kan vinden. Ik moet de pc dan resetten. Vervolgens moet ik de BIOS terug zetten naar fabrieksinstellingen, want ook daar kan ik het bootdevice niet meer instellen. Hij vind namelijk alleen een cardreader en een floppydrive (die laatste heb ik niet eens). Nadat ik dat gedaan heb, gaat de pc opnieuw opstarten en moet ik weer de BIOS in om de instellingen terug te zetten zoals ik ze wil hebben.

Nou is dit op zich niet zo'n heel erge ramp, want als ik de pc uitzet en daarna weer aanzet hoef ik alleen maar op de Y te drukken en hij werkt weer. Maar wanneer ik de pc opnieuw op moet starten (bijvoorbeeld na een installatie of Windows Update), geeft hij weer aan dat hij geen bootdevice kan vinden en moet ik weer de BIOS in etc.

Ik zou het geweldig vinden als iemand mij kan vertellen hoe dit kan komen en het liefst ook óf en hoe het op te lossen is.

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan