Bootvrus

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hallo,
Ik krijg bij het opstarten de volgende melding;
"Trend chipAwayVirus has detected a boot virus on you hard disk"
Na 2 klikken "doorgaan"start alles normaal op, alleen worden programma soms spontaan uitgeschakeld!
Ik heb mircisoft essentiaals laten zoeken op virussen en hitman pro gedraaid en ook in veilige modus MBR-exe gedraaid niets schijnt te helpen.

Ik draai onder XP.
Wie heeft nog surgesties?

Groet
Henny

is het een melding van microsoft security essentials? of van een programma die je niet kent?

probeer het proces op te zoeken en kijken waar het vandaan komt, als je dat hebt dan kun je het misschien verwijderen, want het kan zijn dat je door internet een klein niet kwadaardige spyware hebt die zegt dat je een virus ofzo hebt.

hoe zoek ik het proces op:
zodra je de pc opstart en je krijgt de melding ga dan naar taakbeheer. als hij bij toepassingen staat rechtermuisknop en dan ga naar proces, dan doe je rechter muisknop op het proces en dan bestandslocatie openen. probeer het dan te verwijderen.

is het een melding van microsoft security essentials? of van een programma die je niet kent?

Ik krijg de melding nog vordat Windows is opgestart,
Zit ergensin de boot sectie?

Hoe zit dat met die malware, kan dat ook in de boot sector komen of allen op de harde schijf?

Gr.
Henny

Helaas, ook deze kan van alles vinden maar hiermee is het probleem niet opgelost.
Heb nu di scan programmas gedraaid maar niets.

Iemand nog surgesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan