border properties in tag geen goed idee?

• Onderwerp starter Onderwerp starter flbos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Om een mooie layout te krijgen gebruik ik graag border properties:

Bijvoorbeeld in een tabel:
<td>style='border-right: 1px solid'</td>

Ik gebruik dream-weaver om websites te bouwen, deze geeft aan dat netscape navigator 4 hier niet mee kan omgaan. Nou kom ik dergelijke boodschappen wel vaker tegen (bij andere code die ik gebruik) en ik vraag me af of hoe de meeste website bouwers hiermee omgaan. Je kunt toch moeilijk met alle oude browser versies rekening blijven houden of zie ik dat verkeerd?

Hoeveel mensen zouden er bijvoorbeeld nog versie 4 van netscape gebruiken, zal wel meevallen toch of onderschat ik dit soort problemen nu?

Browsers
1. Internet Explorer 6.x 95.8 %
2. Mozilla Firefox 1.x 2.7 %
3. WebTV 0.8 %
4. Internet Explorer 5.x 0.4 %
5. Safari 1.x 0.4 %
Totaal 100.0 %

Dit zijn statistieken uit mijn site, 50% VS en Canada, 40 Europa en 10% overige (meest zuid amerika). Geloof niet dat je je zorgen hoeft te maken voor de enkele 4,7 netscape gebruiker.

Het ergste dat er nu kan gebeuren is dat mensen het randje niet zien, anders zou het zijn als een pagina totaal niet zou verschijnen.

Zolang je modernere elementen vooral voor extra's gebruikt gaat het niet echt mis. In je menu en beginpagina's zou je het meest 'conservatief' moeten zijn omdat iedere bezoeker dat nodig heeft.

Vr.Gr. Egel.

Geplaatst door ElineK
Browsers
1. Internet Explorer 6.x 95.8 %
2. Mozilla Firefox 1.x 2.7 %
3. WebTV 0.8 %
4. Internet Explorer 5.x 0.4 %
5. Safari 1.x 0.4 %
Totaal 100.0 %

Dit zijn statistieken uit mijn site, 50% VS en Canada, 40 Europa en 10% overige (meest zuid amerika). Geloof niet dat je je zorgen hoeft te maken voor de enkele 4,7 netscape gebruiker.
Hou je er ook rekening mee dat jouw site wellicht wordt bezocht door een compleet andere doelgroep ? Op mijn site staat IE 6 namelijk op 44%.

Zie anders ook deze site voor meer statistieken: http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan