border rond layout table of cel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redmage

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Hoi

Kort en wellicht dom vraagje :o maar nu dat ik m'n tekstblokken klaar heb en in tables en cells gestoken lijkt de tekst mij toch wat onoverzichtelijk zodat ik deze tekstblokken graag had omringd met een border.

Wat ik ook kies, de table of cell er blijkt nergens een optie om een border te maken, enkel bij een image.

Hoe kan ik dus een border rond m'n tekst maken (of moet ik een wit blad als image nemen en dan de tekst erop plakken ?)

Kan ik ook m'n eigen border kiezen bvb in de kleur van m'n site ?

Graag help aub

Hallo,

Domme vragen bestaan niet hé!

Je kunt dit op 2 manieren doen, in de html code, maar ook in dreamweaver zelf. Het voordeel hiervan is dat je meteen ziet wat je doet!

Dus die zal ik uitleggen!

Ik neem aan dat je je tekst in een tabel hebt geplaatst?
Klik de tabel aan. Onder in je properties veld staat border vul daar bijvoorbeeld 2 in.
Daaronder staat brdr color. Daar kun je de kleur van de border invullen.

Hoop dat het zo duidelijk is.

groetjes

bedankt maar dat wist ik ook.

probleem is dat als ik de tabel of layout cell selecteer ik bij properties nergens een border krijg om te selecteren.

Ik krijg enkel een border selectie als ik een image in de cell heb geplaatst.

Ik werk met Studio MX

Enig idee voor de html code ?

Bedankt

in je table of cel toevoegen:
style="border: solid 2px #ff0000;"

border aanzien kan zijn:
solid of dotted of groove

Wens je afstand tot de tekst:
style="border: solid 2px #ff0000;padding:10px;"

bedankt peter :thumb: ,

na wat puzzelen waar de code te plaatsen is het gelukt (ofschoon ik vind dat je weinig verschil ziet tussen solid en groove)

wat doet groove eigenlijk of zie je dat enkel als je meer pixels neemt als border.

nog laatste vraagje om m'n kleur in te stellen zodat de border dezelfde kleur van m'n site heeft : ik moet een ff waarde hebben maar ik heb eigenlijk drie kleurwaardes of
hex #8D6D58

Is er ergens online een programma dat m'n drie kleurwaardes kan omrekenen naar deze ff waarde ? Hoe heet deze kleurcode eigenlijk ?

thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan