Borders met verschillende browsers??

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonkel007

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Hallo,

Okey heb 5 div's

Header
Content
Contentlinks
Contentrechts
Footer

Ik heb een in contentlinks een border gemaakt,
border-right-style:solid;
border-right-color:white;
border-right-width:10px;

Dus dat tussen contentlinks en contentrechts een witte regel loopt.

Mijn probleem is dat het niet hetzelfde loopt in de browsers bijvoorbeeld bij IE en Firefox heb komt de witte border niet tot de footer en bij chrome wel. Iemand ideeen waarom?

Mm, ik denk dat #contentlinks en/of #contentrechts al een float hebben, anders kwamen ze niet naast elkaar. ;)
  • Edit!
    Herstel: ze zouden ook in een tabel kunnen zitten. Daar dacht ik niet zo gauw aan, omdat voor de opmaak geen tabellen gebruikt horen te worden.

Als je ze op afstand zet met een margin, dan gaat het goed als de background van links en rechts hetzelfde (wit) is.
Als het wit dient als afscheidings-kolommetje tussen links en rechts met een andere/eigen achtergrondkleur, zal het anders moeten.

Dan kan het bv. met een faux-columns oplossing: een strookje met de drie kleuren in hun benodigde breedte (background-kleur linkerkolom, wit, background-kleur rechterkolom), dat je als background-image met repeat-y aan de #content koppelt (als daar zowel de #contentlinks als #contentrechts in zitten).

Als links en rechts dezelfde background hebben, kan het ook met een border-oplossing. Dan laat je de #contentrechts ook links floaten, geeft 'm een {border-left: 10px solid white;}, en laat 'm overlappen over de linkerkolom met {margin-left: -10px;}.
Of dan de linkerkolom of de rechterkolom het hoogst is, maakt niets uit.
  • Is de linkerkolom het hoogst, dan loopt het witte tussenkolommetje door tot op de footer vanwege de rechter-border van links.
  • Is de rechterkolom het hoogst, dan loopt het witte tussenkolommetje door tot op de footer vanwege de linker-border van rechts.

=======
Iemand ideeën waarom verschil tussen browsers?
Nee, daarvoor zouden we eerst een complete testpagina moeten zien waar alle html en css in zit.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan