Borders tussen sql results.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Babo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Babo

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
Hallo,

Ik ben bezig met een website. Ik heb een simpele form gemaakt waarmee nieuwe berichten kunnen worden aangemaakt voor op de homepage. Die worden dan in de database gezet. Daarna haal ik ze uit de database en worden ze op de homepage gezet.

Nu mijn vraag: Hoe zorg ik ervoor dat ik de MYSQL resultaten "split" en er een border tussen kan zetten zodat duidelijk is dat er een nieuwe post begint of eindigt.
Ik zat zelf aan een while loop te denken maar verder dan dat kom ik op dit moment niet.

De meeste simpele oplossing is om in je while een <hr /> te laten echoën.

Bedankt, dat is voor mij op dit moment voldoende.

Nu heb ik nog een vraag. Ik stop nieuwe artikelen in de database door middel van een form in html. Het wordt opgeslagen als een longtekst.
In de database houdt hij de layout aan zoals die is ingevoerd, dus met spaties, lege regels etc. Maar als ik het weer uit de database haal dan plakt hij alles gewoon aan elkaar dus zonder de layout. Is er een manier waarop de layout wel behouden wordt?

En nog een vraag.

Ik heb de website gemaakt met behulp van HTML/CSS. Maar hoe krijg ik nou de gegevens die ik in het php bestand ophaal uit de database in de div waarin ik ze wil hebben?

Alvast bedankt.

Je kunt de line-breaks (regeleindes; enter tekens) terughalen door over het resultaat van je tekst de functie nl2br te halen.

Als je meerdere spaties wilt weergeven, moet je de spaties omzetten naar non-breaking-spaces, maar ik weet niet of daar een handige functie voor is.

Om de informatie in een bepaalde div te zetten, moet je hem gewoon in die dic echo'en... ik weet niet hoe je het nu doet, maar waar jij neer zet
PHP:
echo $query_array['veld'];

komt het resultaat... als dat staat in de div die je wilt hebben, dan komt ie daar terecht :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan