Bosch 400 series camera systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaal1

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Beste forumers,
Ik heb een Bosch 400 series DVR staan, met 2 beveiliging camera's.
Die DVR hangt via de router (linksys E4200) aan het netwerk.
In de router heb ik via port forwarding het IP van de DVR naar poort 80 gestuurd, zodat ik vanaf mijn externe IP live mee kan kijken.
Dit werkt ook na inloggen op het bosch systeem (werkt alleen in IE).

Nu wil ik graag via mijn iPhone of iPad ook de live beelden bekijken.
Hier zijn talloze apps voor, heb er al een aantal geprobeert / gekocht maar het wil maar niet werken. Enkele geprobeerde apps: IPVision, IP Cam Vieuwer, NERO DVR, Smart DVR.
Hier heb ik vele settings geprobeert, met verschillende poorten en IP's maar geen resultaat.
IPVision heeft ook de functie de camera op het netwerk te zoeken maar die vind hij helaas niet.

Bosch heeft ook een manier gecreëerd zodat je op je smartphone kan kijken namelijk dit invullen in je browser: rtsp://IPADRESVANDEDVR/cgi-bin/rtspStream/1
Natuurlijk had ik rtsp ook ingeschakeld staan op de DVR (poort 554).
Helaas ook zonder resultaat.

Nu heb ik het gevoel alsof er iets verkeerd staat in mijn router o.i.d.

Kan iemand mij helpen? Enig idee?
Alvast bedankt,
Maurice

Bosch recorder

Goedendag

U kunt dit werkend krijgen met de app: streamer ( in de foto zie je een soort film strip golvend )
Daar kan je de door al gemelde link invoeren als bookmark en dan werkt het wel om de beelden te zien.
Echter maar met 1 camera te gelijk.
Met vriendelijke groet, Arjen Mertens

Ps
rtsp://IPADRESVANDEDVR: port nummer/cgi-bin/rtspStream/1 ( vergeet niet het poort nummer te vermelden wat op de recoreder is ingesteld en maak daar ook een portforwarder voor op de router die naar het ip adres van de recorder staat te verwijzen.

Bijv: rtsp://192.168.1.100:554/cgi-bin/rtspStream/1

Laatst bewerkt:
Het is niet de bedoeling te reageren in oudere topics. Daarom gaat er een slotje op.

Misschien hebben andere mensen succes bij je antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan