Beste forumers,
Ik heb een Bosch 400 series DVR staan, met 2 beveiliging camera's.
Die DVR hangt via de router (linksys E4200) aan het netwerk.
In de router heb ik via port forwarding het IP van de DVR naar poort 80 gestuurd, zodat ik vanaf mijn externe IP live mee kan kijken.
Dit werkt ook na inloggen op het bosch systeem (werkt alleen in IE).
Nu wil ik graag via mijn iPhone of iPad ook de live beelden bekijken.
Hier zijn talloze apps voor, heb er al een aantal geprobeert / gekocht maar het wil maar niet werken. Enkele geprobeerde apps: IPVision, IP Cam Vieuwer, NERO DVR, Smart DVR.
Hier heb ik vele settings geprobeert, met verschillende poorten en IP's maar geen resultaat.
IPVision heeft ook de functie de camera op het netwerk te zoeken maar die vind hij helaas niet.
Bosch heeft ook een manier gecreëerd zodat je op je smartphone kan kijken namelijk dit invullen in je browser: rtsp://IPADRESVANDEDVR/cgi-bin/rtspStream/1
Natuurlijk had ik rtsp ook ingeschakeld staan op de DVR (poort 554).
Helaas ook zonder resultaat.
Nu heb ik het gevoel alsof er iets verkeerd staat in mijn router o.i.d.
Kan iemand mij helpen? Enig idee?
Alvast bedankt,
Maurice
Ik heb een Bosch 400 series DVR staan, met 2 beveiliging camera's.
Die DVR hangt via de router (linksys E4200) aan het netwerk.
In de router heb ik via port forwarding het IP van de DVR naar poort 80 gestuurd, zodat ik vanaf mijn externe IP live mee kan kijken.
Dit werkt ook na inloggen op het bosch systeem (werkt alleen in IE).
Nu wil ik graag via mijn iPhone of iPad ook de live beelden bekijken.
Hier zijn talloze apps voor, heb er al een aantal geprobeert / gekocht maar het wil maar niet werken. Enkele geprobeerde apps: IPVision, IP Cam Vieuwer, NERO DVR, Smart DVR.
Hier heb ik vele settings geprobeert, met verschillende poorten en IP's maar geen resultaat.
IPVision heeft ook de functie de camera op het netwerk te zoeken maar die vind hij helaas niet.
Bosch heeft ook een manier gecreëerd zodat je op je smartphone kan kijken namelijk dit invullen in je browser: rtsp://IPADRESVANDEDVR/cgi-bin/rtspStream/1
Natuurlijk had ik rtsp ook ingeschakeld staan op de DVR (poort 554).
Helaas ook zonder resultaat.
Nu heb ik het gevoel alsof er iets verkeerd staat in mijn router o.i.d.
Kan iemand mij helpen? Enig idee?
Alvast bedankt,
Maurice