Bose subwoofer info??

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragos

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Hallo allemaal ik ben in bezit van een bose subwoofer maar ik zou hem graag op de pc willen aansluiten alleen ik heb er niet zoveel verstand van daarom wil ik de mensen die er wel verstand van hebben wat heb ik allemaal nodig om hem op de pc aan te sluiten en hoeveel gaat dat ongeveer kosten want ik wil er niet veel aan uitgegeven.

er zitten 4 aansluiten op + en - daar moet je zo pinnetje indoen.

bose%20acoustimass%205.jpg

(die onderste grote subwoofer heb ik het over)

Alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Behalve de info op de onderkant van de subwoofer zal je weinig informatie meer tegenkomen.
Als de getoonde foto jouw set weergeeft ..... succes met de verkoop op Marktplaats.
Wellicht overigens dat Bose zelf je nog wat info kan geven.

http://www.bose.nl/NL/nl/contact-us/index.jsp

ik heb even het topic aangepast omdat ik wat wil weten maar ik ga er niet een nieuw topic voor maken dus voor de mensen die me zouden kunnen helpen dat zou fijn zijn.

Zowiezo kan je geen enkele speaker op een PC aansluiten, behalve die hele kleine setjes met een stereo minijack die daar voor speciaal bedoeld zijn. Deze zijn erg klein en er komt bijna geen geluid uit.

Om een speaker op een PC aan te sluiten heb je een versterker nodig. Een line uitgang op de geluidskaart sluit je dan aan op de line ingang van de versterker en de luidspreker sluit je aan om de luidspreker uitgang van de versterker.
Omdat je hier een Sub woofer wilt aansluiten, moet je kijken of er een mono uitgang of speciale sub woofer uitgang op de geluidskaart aanwezig is, zodat het signaal van links en rechts opgetelt wordt. Meestal staat het laag signaal in het midden, maar soms komt het voor dat er verschil zit in het laag tussen links en rechts.Als je dus het sub alleen op links aansluit, hoor je het sub van rechts niet en anders om.
Zit dit er niet op, zou je als deze aanwezig is op de geluidskaart, de surround uitgangen kunnen gebruiken en deze met een tulp verloop stekker bij elkaar laten komen naar 1 signaal en deze dan op de versterker aansluiten. Bijvoorbeeld line-in links en dan sluit je de woofer aan op de speaker uitgang links.
Nog mooier is als de versterker een speciale sub woofer uitgang heeft zodat de hoge tonen afgefilterd worden.

Sorry maar hier snap ik totaal niks van :confused:
Zou je me links willen geven van bijvoorbeeld bol.com als ze dat hebben van wat ik moet kopen dan zal het wel lukken maar zo snap ik het niet echt en weet ik nog niet wat ik nodig heb.

En ik wil het graag goedkoop houden

Zou je me links willen geven van bijvoorbeeld bol.com als ze dat hebben van wat ik moet kopen dan zal het wel lukken maar zo snap ik het niet echt en weet ik nog niet wat ik nodig heb.

De door jou getoonde set van Bose kan je niet rechtstreeks op een pc aansluiten.
De speakerset heeft het vermogen van een versterker nodig.
Wél je je vervolgens de audio-uitgang van je geluidskaart van de pc op een ingang van een versterker aansluiten.
Wil je toch rechtstreeks boxen op een pc aanluiten, dan moet je dus een andere speakerset kopen.

In principe kan je hiervoor elke willekeurige versterker gebruiken om deze subwoofer te laten werken. Wat wel belangrijk is, is dat je deze versterker goed kan aansturen met de geluidskaart. De subwoofer is mono en ik neem aan dat je naast deze subwoofer ook 2 gewone speaker hebt. Deze twee gewone speaker zijn stereo. Dit signaal kan je niet zomaar bij elkaar knopen, omdat je dan mono krijgt. Dus er moet een aparte uitgang voor het sub op de geluidskaart zitten. Of zoals ik al eerder zei, surround uitgangen die niet voor iets anders gebruikt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan