Bottleneck PC ivm nieuwe grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aram Pronk

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Beste Mensen,

Graag wil ik een nieuwe grafische kaart kopen namelijk een nieuwe Nvidia Geforce 8800GT 512MB.

Mijn huidige computer is als volgt:
Dell dimension 9150. Viiv pd 940 processor Dual Core 3.20 ghz 800 fsb, 2x2 MB.20
2048 MB Dual channel
250 GB hard drive.
Nvidia Geforce 7950GT 512MB
Windows XP.

Nou vraag ik mij af, vormt mijn huidige computer een bottleneck voor een eventuele nieuwe grafische kaart. Ik wil graag een nieuwe kaart om de nieuwste games te spelen, maar weet niet of het verstandig is om deze aan te schaffen. Is het misschien verstandig om gelijk een nieuwe processor aan te schaffen, of is dat nog niet nodig. Tja, Vista ben ik niet heel te spreken over, dus daar wil ik nog niet naar toe, maar is deze upgrade dan wel verantwoord?

Als iemand een antwoord hierop heeft hoor ik het graag.

Alvast ontzettend bedankt.

Aram,

Tja, Vista ben ik niet heel te spreken over, dus daar wil ik nog niet naar toe, maar is deze upgrade dan wel verantwoord?
XP ondersteund niet de maximale mogelijkheden van die 8800. In mijn ogen is het zonde om voor een flink bedrag een videokaart te kopen die DirectX10 ondersteund, zonder dat je daar gebruik van gaat maken.

Ik twijfel er ook aan of de 8800 GT echt beter gaat presteren dan je 7950 GT. Dat zal er om hangen, want een Pentium D serie processor is geen gamemonster.

Heb iemand nog andere ideeën, want ik hoor weer van andere dat de processor nog bij de tijd is.

Aram

er is niet echt meer een grote keuze uit dx9 kaarten aangezien je al een redelijke dx9 kaart heb, de enigste upgrade is dan een 1950xtx maar die is wel erg duur.
dus je kan prima die 8800gt nemen, het verschil zal er zijn zekerweten

Je gebruikt de kaart wel 100%, je gebruikt DX10 (en dat is SOFTWARE) niet!

Je gebruikt de kaart wel 100%, je gebruikt DX10 (en dat is SOFTWARE) niet!

lol, ik snap je punt wel :D en je hebt zeker gelijk dat die kaart op het gebied van snelheid top is.

Ik probeer antwoord te geven op de volgende vraag.
Ik wil graag een nieuwe kaart om de nieuwste games te spelen, maar weet niet of het verstandig is om deze aan te schaffen.
Persoonlijk zou ik het niet doen om de volgende redenen:

Die 7950 GT draait alle huidige games. 2ehands verkopen zal niet veel opleveren. Tegen de tijd dat de processor echt aan vervanging toe is, is de 8800 zeer waarschijnlijk verouderd. Het systeem van de topicstarter is goed gebalanceerd (hardware uit 1 generatie). Upgrade nu 1 component voor nieuwere generatie hardware en je blijft aan de gang.

Aha, dus uiteindelijk,( als ik het goed begrijp,en als de 7950 gt voor een goede prijs verkocht kan worden) is het aanschaffen van de 8800 gt dus een goede upgrade. Kan mijn processor met dubbele 3.2 ghz het aan.

Nog even een andere vraag, een 400 watt geeft bij dit systeem ook geen problemen, omdat ik lees in div. reviews, dat de 8800 gt ten hoogstens 105 watt nodig heeft.

Bedankt In ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan