Bottommargin html

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Op mijn homepage www.action-shots.nl heb ik een tabel gemaakt met 100% hoogte en 100% breedte. Hier kreeg ik nog aan de zijkanten een rand. Dit was op te lossen met leftmargin, topmargin enz.

Maar nu heb ik aan de onderkant nog een rand zitten die ik niet wegkrijg. Ik had gezocht en volgens mij moet dit kunnen met bottommargin. Echter, dit herkent Adobe Golive niet ofzo, bottommargin wordt in rood weergegeven en hij geeft hem ook niet weer in de lijst met mogelijkheden.

Hoe los ik dit op?

Probeer eens dit bij wat je al hebt :
marginheigth="0"

Greetz : Jer:cool:en.

Robbert1978 zei:
Op mijn homepage www.action-shots.nl heb ik een tabel gemaakt met 100% hoogte en 100% breedte. Hier kreeg ik nog aan de zijkanten een rand. Dit was op te lossen met leftmargin, topmargin enz.

Maar nu heb ik aan de onderkant nog een rand zitten die ik niet wegkrijg. Ik had gezocht en volgens mij moet dit kunnen met bottommargin. Echter, dit herkent Adobe Golive niet ofzo, bottommargin wordt in rood weergegeven en hij geeft hem ook niet weer in de lijst met mogelijkheden.

Hoe los ik dit op?
Geen Adobe Golive meer gebruiken vind ik wel een goeie :)

Sowieso zijn topmargin, leftmargin, bottommargin en rightmargin geen geldige attributen meer, dus Adobe Golive zou die topmargin en leftmargin ook niet in de lijst van mogelijkheden mogen weergeven. Tis wel weer zo dat als hij dat wel doet, hij bottommargin en rightmargin ook mag vermelden... Maar ja.

Hoe je dit kan oplossen: CSS. <body style="margin: 0;"> :). Ik ga er dan wel even vanuit dat je style kan toevoegen aan je <body> tag. Als je dat niet kan, kan je marginheight en marginwidth proberen. Let wel dat dit ook geen geldige attributen meer zijn, dus de netheid van je HTML gaat er op achteruit.

Laatst bewerkt:
Dreamweaver geeft die mogelijkheden ook nog, en die werken soms nog ook. Eigenaardig.

Greetz : Jer:cool:en.

JeroenE zei:
Dreamweaver geeft die mogelijkheden ook nog, en die werken soms nog ook. Eigenaardig.
Ow, ja, ze werken wel. Ze zijn alleen niet meer geldig. Ze horen dus eiglijk niet meer te werken. Maar browsers willen nog wel eens flexibel zijn :)

Robbert1978 zei:
... een tabel gemaakt met 100% hoogte en 100% breedte. ... Maar nu heb ik aan de onderkant nog een rand zitten die ik niet wegkrijg.
Je hebt onder de tabel een lege paragraaf staan: <p></p>
http://www.xs4all.nl/~rp5/

Even weghalen en het is opgelost. :)

Vr.Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan