suikerklontje
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 dec 2007
- Berichten
- 75
Goede avond,
Ik ben voor de fun een simpel java spelletje in elkaar aan het zetten. Om een lang verhaal kort te maken, hier een screenshot
bouncing ball
Zodra de bal op het plankje komt stuitert de bal weer omhoog.
Om te controleren of de bal op het plankje komt en de bodem raakt doe ik de volgende controles
#1 De bal moet een y coordinaat hebben met de hoogte van de grond om te mogen stuiteren aan de onderkant.
om het plankje wat breeder te maken dan 1 pixel moet de bal vallen in een range van middelpunt -18 en middelpunt +18
#2 De bal moet vallen op de x coordinaat van het plankje -18 of groter.
#3 De bal moet vallen op de x coordinaat van het plankje +18 of kleiner
..........plankje..........
===============
L-18...... X........R+18
X middelpunt coordinaat
L = Links
R = Rechts
In de klasse balletje staat deze logica(aangegeven met comment)
Nu weet ik niet zeker of bovenstaande informatie van toepassing is op mijn probleem. Toch zet ik het neer om een compleet beeld te krijgen van de situatie.
Het volgende probleem doet zich voor:
In sommige gevallen gaat de bal recht door het plankje heen. Om het te illustreren heb ik de klasse balletje, plankje, paneel en ping pong(startklasse) als bijlage toegevoegd aan deze post en de bal en het plankje in de juiste positie gezet zodat als je de applicatie opstart je in de eerste 3 seconde het probleem ziet mits je het plankje niet verschuifd met de pijltjes toetsen.
Het vreemde is dat als ik in paneel in mijn thread (die het balletje laat bewegen) een sleep time gebruik van 4 of lager het probleem zich niet voordoet. Zodra het hoger is gaat de bal in de huidige setting recht door het plankje heen (en dat terwijl het beukehout is).
Misschien kan het ook op een totaal betere wijze geprogrammeerd worden, in dat geval sta ik open voor tips. Wel zal ik graag willen weten hoe ik middels de methodes die ik gebruikt heb dit probleem zou kunnen oplossen.
download en unbug me
Alvast heel erg bedankt,
Ik ben voor de fun een simpel java spelletje in elkaar aan het zetten. Om een lang verhaal kort te maken, hier een screenshot
bouncing ball
Zodra de bal op het plankje komt stuitert de bal weer omhoog.
Om te controleren of de bal op het plankje komt en de bodem raakt doe ik de volgende controles
#1 De bal moet een y coordinaat hebben met de hoogte van de grond om te mogen stuiteren aan de onderkant.
om het plankje wat breeder te maken dan 1 pixel moet de bal vallen in een range van middelpunt -18 en middelpunt +18
#2 De bal moet vallen op de x coordinaat van het plankje -18 of groter.
#3 De bal moet vallen op de x coordinaat van het plankje +18 of kleiner
..........plankje..........
===============
L-18...... X........R+18
X middelpunt coordinaat
L = Links
R = Rechts
In de klasse balletje staat deze logica(aangegeven met comment)
Nu weet ik niet zeker of bovenstaande informatie van toepassing is op mijn probleem. Toch zet ik het neer om een compleet beeld te krijgen van de situatie.
Het volgende probleem doet zich voor:
In sommige gevallen gaat de bal recht door het plankje heen. Om het te illustreren heb ik de klasse balletje, plankje, paneel en ping pong(startklasse) als bijlage toegevoegd aan deze post en de bal en het plankje in de juiste positie gezet zodat als je de applicatie opstart je in de eerste 3 seconde het probleem ziet mits je het plankje niet verschuifd met de pijltjes toetsen.
Het vreemde is dat als ik in paneel in mijn thread (die het balletje laat bewegen) een sleep time gebruik van 4 of lager het probleem zich niet voordoet. Zodra het hoger is gaat de bal in de huidige setting recht door het plankje heen (en dat terwijl het beukehout is).
Misschien kan het ook op een totaal betere wijze geprogrammeerd worden, in dat geval sta ik open voor tips. Wel zal ik graag willen weten hoe ik middels de methodes die ik gebruikt heb dit probleem zou kunnen oplossen.
download en unbug me
Alvast heel erg bedankt,
Laatst bewerkt: