Bouncing. Wat is het en hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredd

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2001
Berichten
240
Laatst kwam ik de term bouncing tegen in een gesprek met een systeembeheerder op mijn werk. Maar nu is mij nog steeds niet duidelijk wat dat nu precies inhoudt.
Ik weet wel dat bouncing o.a. wordt toegepast in Email-programmas om ongewenste mail terug te sturen naar de afzender of de server.
Maar is het ook mogelijk dat bouncing bewust door een afzender (lees: kwaadwillende PC-er) wordt toegepast teneinde de definitieve ontvanger van zijn mail in verwarring te brengen omtrend de werkelijke afzender van het Emailbericht?
Kan het zijn dat 1 van onze computers wordt gebruikt als bounce-station? Er wordt namelijk zo nu en dan mail verstuurd (te zien via Norton die uitgaande mail scant) terwijl we niet eens een Email-programma aan hebben staan.
 
bouncing is terug sturen van een e-mail net alsof de ontvanger niet bestaat.dit wordt gebruikt om spam tegen te gaan .mailwasher is zo een progr. (www.mailwasher.net)
 
Dankje Domi voor je snelle antwoord. Dat mailwasher bouncing gebruikt wist ik al. Het gaat me meer om het misbruik van de bouncing-mogelijkheid zoals ik heb omschreven.
 
het versturen van gegevens (of mail) lijkt me meer op spyware die iets naar iemand verstuurd onder de vorm van mail om de (eventuele)firewal te misleiden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan