Bout(?) van schroef in laptop kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freshti

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik dit topic op de goede plek geplaatst heb. Ik zit met het volgende probleem:
Ik ben bezig een SSD naast mijn HDD in mijn laptop te zetten, hiervoor moet dus de optical drive eruit.
Nou had ik wat instructie filmpjes op internet opgezocht en hier haalden ze de achterkant van de laptop eraf (https://www.youtube.com/watch?v=E2MRiHuGF_E).
Achteraf blijkt het voor mijn laptop helaas niet eens nodig te zijn, volgens mij.
Maar bij het terug plaatsen en vast schroeven van de achterkant viel me op dat de schroef aan de linker achterkant bij mij niet vast schroefde, nou blijkt het boutje waar je de schroef indraait dus afgebroken te zijn...

Heeft iemand misschien een idee of tip hoe ik dit op kan lossen? Ik neem aan dat ik die ene schroef er niet zomaar uit kan laten of wel?

Alvast bedankt!

waarschijnelijk heb je een verkeerde vijs er ingestoken , kijk eens de andere vijsjes na of ze niet wat groter / kleiner zijn in princiepe is het enkel een vijsje die de achterkant vasthoud dus als je een ander vijsje hebt kan je deze met die vast maken

Hallo

Dit is een bevestigingspunt van binnen in de laptop ....

Vermoedelijk is deze laptop gevallen , en is deze afgebroken door torsing van de complete laptop ...

Persoonlijk lijm ik dit d.m.v. superglue ... opletten v/d schroefdraad.

Indien de boven / onderkant niet openkomt indien je aan deze beide voorzichtig trekt , zou ik dit zo laten ....

Uiteraard wel zo nu en dan eens controleren of deze situatie naar de toekomst toe stabiel blijft ....

Peter

Hij is denk ik kapot gegaan bij het openen van de achterkant. Ik durf de achterkant er niet helemaal af te halen, dus lijmen gaat niet lukken denk ik.
Ik probeer hem wel eens te openen terwijl ik in de gaten houd.

Ik kom er net ook achter dat de (kleine) schroef in het midden ook niet vast draait (aan de onderkant van de foto te zien)... Is deze erg belangrijk?

Hallo

Op uw foto zijn slechts 2 schroefgaten te zien ...

Links boven ... is die met intern het van het chassis afgebroken moertje.

Rechts in het midden ... houd de c.d./d.v.d. drive vast op zijn plaats ... (is meestal iets dunner dan alle andere schroeven <---- !!!)

Als deze er niet in zit , kan de drive loskomen ... als dit gebeurt met een werkend toestel , kan er ???? gebeuren .

Peter

Ah vandaar, dan klopt dat als het goed is. Ik heb namelijk die dvd drive moeten vervangen voor een HDD caddy om een 2e harde schijf te plaatsen. Ik denk dat die dan geen schroef gat heeft.

Ik heb net de laptop nog even open gedaan en de onderkant werd niet weggedrukt of iets dergelijks, dus ik ga het dan denk ik even zo proberen.

Hartstikke bedankt voor de snelle reacties beiden!

Nog even een kleine update:
De HDD en SSD worden nu beiden gezien door de laptop. Bij het openen van het scherm word de plaat toch ietsjes weggedrukt, maar dat ga ik nu wat beter in de gaten houden.

Nogmaals hartstikke bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan