Bouw je eigen virtuele pc. Gratis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimeuropa

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
vmware klik hier

alleen voor mensen die weten wat ze doen.
een tweede pc in je pc

VMwarePlayer GRATIS
Bouw je eigen virtuele pc http://www.vmware.com/news/releases/vmdk.html

je kan van alles er mee doen maar je hebt wel erg veel GB nodig .

doel: als backup of werken met een andere browser.

meer info in het NL in de laaste Pcconsument..blad

zijn er leden met ervaring op dit gebied? vertel !!

Laatst bewerkt:
Ik gebruik vmware workstation onder linux. Ik zit nog op school en ben dus bijna verplicht programma's als ie (voor op mijn persoonlijke partitie op school te komen) en microsoft office (alle documenten zijn geschreven met office 2003 en dat gaat niet goed samen met openoffice)

Windows start naar mijn mening op mijn virtuele pc sneller op dan op de gewoon blote hardware laat draaien. Maar programma's als autocad zijn een ramp aangezien je virtuele pc zo'n slechte videokaart heeft.
Ik vind het ook handig dat je zo gemakkelijk clone's kan maken van de geinstalleerde besturingsystemen op de virtuele pc, dus ik hoef windows nooit meer te herinstalleren.

Op dit moment is elke monderne pc wel in staat een virutele pc te draaien. Het ram geheugen is vooral belangerijk. 512 mb is echt wel een minimum.

Ervaring delen

Bedankt dat je ervaring wilde vertellen.
Ik hoop dat er meer leden zijn die hun verhaal willen vertellen,
op deze manier kunnen help-mij leden te weten komen of het voor hun ook interessant is.
Ik gebruik het zelf ook nog niet,
op deze manier wil ik dus weten of het voor mijn ook iets is
het is wel erg interessant.
als je meer wilt vertellen heel graag.
Waar moeten wij rekening mee moeten houden en wat wel en niet mogelijk is. enzv.

Vraag: Moet het op de C schijf of mag het ook op een andere schijf geinstalleerd worden?

Bedankt.:thumb:

(Ik bezit 1024ram de C schijf = 100GB en extra 250GB en 80GB )

Laatst bewerkt:
vmware gedraagt zich voor windows gewoon als een programma,
Als je nu een besturingsysteem op vmware installeerd dan maakt hij gewoon een bestand aan met daarin heel het geinstalleerde besturingssysteem.
Daar heeft eigenlijk de c schijf van windows niet veel mee te maken.

Ik vind het moeilijk om het uit te leggen ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

oke dus net zo als DAEMON TOOLS virtuele dvds.

gewoon als een programma bedankt voor je uitleg:thumb:

Ik heb ook verschillende besturingssystemen op VMware (En VirtualPC van Microsoft) gedraaid en ik kan maar 1 ding zeggen: :thumb:

Erg handig als je bijv eens met Linux wilt expirimenteren. De virtuele pc staat volledig los van je eigen PC en heeft zelfs een eigen BIOS! Je kan er partities in maken, virussen op zetten, mee prutsen wat je wilt maar het blijft gewoon een apart programma.

Probeer het maar eens uit, het kan geen kwaad. :thumb:

Het is makkelijk als je oude spellen wil spelen die alleen maar onder 95 of 98 draaien. Dan installeer je bv windows 98 en het werkt super :) ik ken zelfs iemand die op een computer met linux dmv VMWare windows XP geïnstalleerd heeft :)

links

lamp zei:
http://linux.be/gfx.use/linux.screenshot.1467.1.png
Hier draai ik vmware op debian gnu/linux etch.

Gaaf leuk .:D
Ik wil je dan gelijk vragen naar de juiste download link. lijkt een rare vraag ja:o
Maar ik zie zoveel links weet nu even niet wat ik allemaal moet downloaden.
er was toch meer dan alleen vmware .
wat er gedownload moest worden?
En in welke volgorde moet het geinstalleerd worden ?

dan weten ook andere lezers hoe zij moeten handelen. Bedankt. alvast

Het gaat om vmware workstation. Ik heb dit geinstalleerd en had maar een debian pakketje nodig. Natuurlijk moet je dingen als de kernel headers en build utils eerst installeren maar die haal je gewoon uit de archiven van je distributie he.
Ik kan je er wel aan dat pakketje helpen maar dan zal je me moeten benaderen via mail, omdat het niet allemaal mooi volgens de regels van het forum gebeurd als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat ik gebruik is niet gratis.

ja ik weet wat je bedoel dan kan ik het ook vinden.
als ik nog vragen hebt kom ik er nog wel op terug .
Ik zelf nu even op zoek tocht.

bedankt tot zover :thumb: :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan