• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bouwbesluit Stuff

Status
Niet open voor verdere reacties.

RvRw

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Berichten
25
Okee mensen dan heb ik er nog eentje.

Dit is er 1 waar flink wat in gedaan kan worden volgens mij. (houdt wel voor ogen dat het doel van de oefening is dat de grootste... euh.. het gebruik ervan eenvoudig invullen blijft)

Stel we hebben een gebouw. Hiervoor zijn diverse berekeningen nodig met vele variabelen.

Bijgaand een bestand om het rekenwerk van een woning van drie lagen (kleiner dan 500m2 niet gecombineerd met meerdere functies ... enz) uit te rekenen.

Wat nu als. Er meer lagen dan 3 zijn? (begane grond, verdieping, zolder)
Betere methode om hoofd kozijnoverzicht te maken met de verschillende variabelen.

Heb er al een aantal jaren mun best op gedaan maar heb het gevoel dat een stukje revisie hier wel een uitdaging is voor sommige.

Stik van de elle lange formules en verwijztroepsels. Weet soms zelf niet meer hoe en wat maar goed.

Voor de liefhebber dus eigenlijk.

Hoop de verbeteringen eens te zien langskomen.

MVrGr. RvRw
 

Bijlagen

  • MODEL BOUWBESLUIT nieuwbouw.zip
    82,7 KB · Weergaven: 48
Stik van de elle lange formules en verwijztroepsels. Weet soms zelf niet meer hoe en wat maar goed.
Met alle respect maar als het zelf niet meer weet dan wordt het voor een buitenstaander al helemaal een 'mission impossible'.:confused:

Vanwaar de x naast de tabellen?

Ik zie dat de datavalidatie anders kunnen.
In de I-kolom staat een datavalidatie met veel lege waardes wat ik persoonlijk niet fraai vind.
Code:
=VERSCHUIVING(F134;1;0;AANTALARG($F$135:$F$144);1)
Met bovenstaande code zie je alleen de waardes vanaf F134 als er wat ingevuld is.
Dus is F135 t/m F 139 ingevuld dan zie je deze waardes. Wordt F139 leeg, dan zie je geen lege waarde in de datavalidatie.

De verwijzing in de R-kolom naar Invoer kan je rechtsstreeks in de formules zetten, dus zonder een hulpkolom.

Dat was het voorlopig.:D

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
iemand

Wie kent er dan iemand die zich er eens op wil sorten om de boel recht te trekken.

Kan ik daar ook een hobbieist voor inschakelen misschien?
 
Ik heb de indruk dat de kennis te verspreid zit:

- jij de kennis over de business, woningen dus, en minder Excel (in vgl. met woningenkennis dan)

- de helpers hier hebben de kennis over Excel, maar niet over de woningen en wat daar allemaal bij komt kijken.

M.a.w. helpers gaan hier voor kleine goed afgelijnde vragen wel kunnen antwoorden, maar missen de kennis (en tijd wellicht) om wat jij wil op te bouwen.

Just my 2 cents...

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan