• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bouwen van database productbeheer winkel *project*

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacer225

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Beste Helpers,

In de buurtsuper, waar ik sinds kort de endverantwoordelijkheid heb, wil ik graag een aantal zaken verbeteren. Een daarvan is het opzetten van een productdatabase waarin ik o.a. de derving/afschrijving van producten kan bijhouden.
Is het mogelijk om een 4 cijferige code te koppelen aan een artikel en zo ja, hoe werkt dat? Voorbeeld: Ik toets een code in en het bijbehorende artikel met prijs verschijnt in beeld, het aantal stuks erachter intikken en de totale waarde komt in een kolom.

Wie wil mij helpen met het bouwen van een database waarin dit o.a. mogelijk is? Ik heb veel meer plannen (in grote lijnen) op dit gebied maar om alles in 1 keer uit te leggen is ook wel weer wat veel. Weet ook niet precies wat alle mogelijkheden zijn...
Ik heb een idee gegeven in de bijlage.

Alvast bedankt!

Hans

Bijlagen

Hallo Wigi,
Ja, ik begrijp wat er mee wordt bedoeld maar nee, ik ben niet zo bedreven dat ik de formule zelf kan bedenken en kan toepassen. Overigens wil ik mij wel graag verdiepen in de formule materie en de toepassingen ervan..:)

Hans,
Bedoel je zoiets?

Hallo Ad,
Ja, zoiets bedoel ik idd.
Als ik het goed begrijp is het invulblad een verwijzing naar een blad waarop het assortiment staat, toch?
Dan zou het verder zo moeten zijn dat wanneer de formule gekopieerd wordt naar de andere cellen, die cellen wel leeg blijven. Er dient eigenlijk pas een omschrijving in te staan wanneer er een artikelnummer ingevuld wordt.

Dan zou het verder zo moeten zijn dat wanneer de formule gekopieerd wordt naar de andere cellen, die cellen wel leeg blijven. Er dient eigenlijk pas een omschrijving in te staan wanneer er een artikelnummer ingevuld wordt.

Bedoel je het zo , zoals het voorbeeldje ?

Bijlagen

Bedoel je het zo , zoals het voorbeeldje ?

Hallo Daniël,

Ja, zo bedoel ik het. Betekend dus dat ik een tab gebruik voor het assortiment en de ander voor het invoeren.
De volgende stap is om dit dagelijks te kunnen gaan registreren en de totalen per week, maand en kwartaal op te kunnen roepen met bijvoorbeeld een van-tot periode.
Een voorbeeld heb ik bijgevoegd van een urenregistratie waar per willekeurige maand de totalen kunnen worden opgevraagd door de cellen D6 en D7 op tab "Per Maand" te wijzigen.
Voor mij een heel project en alle hulp is welkom!
Bedankt alvast voor de hulp.

Hans

De volgende stap is om dit dagelijks te kunnen gaan registreren en de totalen per week, maand en kwartaal op te kunnen roepen met bijvoorbeeld een van-tot periode.
Een voorbeeld heb ik bijgevoegd van een urenregistratie waar per willekeurige maand de totalen kunnen worden opgevraagd door de cellen D6 en D7 op tab "Per Maand" te wijzigen.
Voor mij een heel project en alle hulp is welkom!

Hans

Hans lees ik het verkeerd of is er iets niet doorgekomen :rolleyes:

Hans lees ik het verkeerd of is er iets niet doorgekomen :rolleyes:

Uhh, sorry voor onduidelijkheden, ik vind het wat lastig om in een kort stukje bedoelingen juist weer te geven. Ik probeer het nog eens...
Graag wil ik een goed werkende product-database opzetten waar ik oa afschrijvingen, prijzen ed in kan bijhouden. Zelf heb ik er niet voldoende expertise voor, vandaar mijn hulpvraag om mij te helpen met het opzetten ervan.
Ik wilde mijn idee verduidelijken met een voorbeeld omdat het naar mijn idee ongeveer hetzelfde werkt, dacht ik :o
Code invoeren, product verschijnt, aantal invullen en totaal wordt uitgerekend. Mogelijkheid om per maand of periode een overzicht te krijgen van de afschrijvingen door invoeren van datum (maand / jaar)
Heb ik zo juist mijn bedoelingen weergegeven?

Groeten,
Hans

Uhh, sorry voor onduidelijkheden, ik vind het wat lastig om in een kort stukje bedoelingen juist weer te geven. Ik probeer het nog eens...
Graag wil ik een goed werkende product-database opzetten waar ik oa afschrijvingen, prijzen ed in kan bijhouden. Zelf heb ik er niet voldoende expertise voor, vandaar mijn hulpvraag om mij te helpen met het opzetten ervan.
Ik wilde mijn idee verduidelijken met een voorbeeld omdat het naar mijn idee ongeveer hetzelfde werkt, dacht ik :o
Code invoeren, product verschijnt, aantal invullen en totaal wordt uitgerekend. Mogelijkheid om per maand of periode een overzicht te krijgen van de afschrijvingen door invoeren van datum (maand / jaar)
Heb ik zo juist mijn bedoelingen weergegeven?

Groeten,
Hans

Hans soms zegt een simpel voorbeeldje veeel meer dan een hoop woorden , ik zou zeggen steek wat in elkaar vul manueel in wat je wil bereiken , is de opzet mis sturen we bij , maar mijn ( ons ) idee zal niet dat van jouw zijn . Er is heel veel mogelijk in excel , zo kan er tussen twee periodes gerekend worden , geef de aanzet en we bouwen verder m.a.w. pen en papier > wat wil ik ! hoe moet het eruit zien ! wil ik het per maand / kwartaal / jaar enz. maak een anagram post je opmaak en we zijn vertrokken .:thumb: we kijken er maar uit .

Hans soms zegt een simpel voorbeeldje veeel meer dan een hoop woorden , ik zou zeggen steek wat in elkaar vul manueel in wat je wil bereiken , is de opzet mis sturen we bij , maar mijn ( ons ) idee zal niet dat van jouw zijn . Er is heel veel mogelijk in excel , zo kan er tussen twee periodes gerekend worden , geef de aanzet en we bouwen verder m.a.w. pen en papier > wat wil ik ! hoe moet het eruit zien ! wil ik het per maand / kwartaal / jaar enz. maak een anagram post je opmaak en we zijn vertrokken .:thumb: we kijken er maar uit .

Oke, ik zal van voren af aan beginnen en mijn aanzet posten.
Ik kijk uit naar de samenwerking!

Groeten,
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan