bouwen website maar geen enkele ervaring

• Onderwerp starter Onderwerp starter ro2b
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ro2b

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Hallo,

Wie wil mij helpen met het bouwen van op zich een eenvoudige site waar meerdere gebruikers gegevens op kunnen invullen. De gegevens moeten verzameld en daarna automatisch verwerkt worden in een ander programma (maar dat is dan weer van latere zorg).

Ik heb totaal geen ervaring hierin.:o

Ik beschik wel over een eigen domein incl. naam en hosting met php en nog veel meer.

Bij voorbaat dank
RO2B

Nee, ik denk niet dat CMS hetgeen is wat ik zoek.

Ik zal proberen het te omschrijven (ik heb de vraag overigens al eens eerder, rond juli vorig jaar gesteld).
Voor een spel (tour de france) wil ik dat deelnemers elke dag een tijd kunnen opgeven (voor 10 uur 's ochtends) die daarna verzameld wordt in een excel bestand. Het excel bestand is waarin het spel verder wordt afgehandeld.
Ik stel mij het volgende voor:
intropagina met daarop een aanmeld/inlog scherm met controle code (oid).
Na deze intro, zodra je dus bent ingelogd kom je op een pagina met een keuze voor het invoeren van een tijd (in uren, minuten en seconden) per etappedag of eventueel alles in een keer.
Een andere, bijvoorbeeld info over etappes of oudere tours, pagina moet raadpleegbaar zijn vanaf de pagina waar je tijden invult. Tevens een pagina met een ritcalculator (bijv. door invoeren snelheid volgt er een tijd). Deze twee pagina's als een pop-up achtig iets naast de hoofdsite.

Het gaat er mij dus om dat er een pagina komt waar iets dergelijk is in te vullen en dat het gegeven dan (automatisch?) opgeslagen wordt in een database oid gekoppeld aan de betreffende persoon (met unieke inlogcode).
Die gegevens moeten dan per etappedag in het excel bestand ingelezen kunnen worden.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, anders hoor ik het wel.

groet
RO2B

Laatst bewerkt:
Het is duidelijk, en het is ook mogelijk om dat automatisch te doen, gebruikers moeten zelf registreren?

Hoi Joep4U,
(excuus voor deze late reactie, heb de notificatie gemist ;-( )

Weet nog niet of dat handig is.
Ze moeten tenslotte ook betalen (bij aanmelden contant of overmaken). Dan kan ik ze daarna de unieke code mailen (dan heb ik ook gelijk het juiste mailadres).

Ik ben nu een paar weken met vakantie dus even geen reactie van mijn kant. Zodra ik weer terug ben en er is een notificatie laat ik weer van mij horen.

alvast bedankt.
RO2B

Waarom wil je hierbij gebruik maken van excel? Het is op zich mogelijk om een site excel documenten aan te laten maken, maar je maakt het jezelf dan veel moeilijker dan nodig is. Je kunt de berekeningen beter op de server laten uitvoeren. Een paar weken vakantie geeft je mooi de tijd om jezelf in PHP en mysql te verdiepen :)

Dag Naarling,

Ik heb weer kennis van andere dingen :P en vakantie is vakantie........ Zon, zon en zon.

Maar goed, een site die de berekeningen, precies zoals ik ze nu heb ik excel lijkt mij prima maar de excel heb ik al en ik hoef dan alleen maar de data over te zetten. Maar als iemand zich geroepen voelt om dit te maken prima :thumb:

groet
RO2B

Ik ben weer bereikbaar (en uitgerust) voor elke oplossing, dus komt u maar :cool:

De basis die in het kort nodig is:
. hosting met php, mysql, enz (dit heb je al)
. een cms (beschikt over een database en heeft goede backend voor beheer)
. cms-modules, o.a. gebruikersbeheer (inloggen), registratie, captcha, formulieren, enz.
. Payment Gateway, maar een tekstblok hoe je euri kunt overmaken is veeel makkelijker
. en nog veel meer....

Je ziet, het idee is simpel, maar de uitwerking en bouw niet.
Een cms gekoppeld aan een database zet ik in 1 uur werkend neer. De werkelijk tijd zit in de layout en de gewenste werking van alle modules en koppelingen. Zonder ervaring gaat het zeker niet lukken. Grinnik, in een maand php/mysql leren gaat echt niet.

Vraag eens vrijblijvend een offerte aan bij een website bouwer om een indruk te krijgen wat dit klusje gaat inhouden.

Al-met-al, het idee verdient het om te worden uitgevoert, dus uiteraard veel suc6.

Hallo,

Wie wil mij helpen met het bouwen van op zich een eenvoudige site waar meerdere gebruikers gegevens op kunnen invullen. De gegevens moeten verzameld en daarna automatisch verwerkt worden in een ander programma (maar dat is dan weer van latere zorg).

Ik heb totaal geen ervaring hierin.:o

Ik beschik wel over een eigen domein incl. naam en hosting met php en nog veel meer.

Bij voorbaat dank
RO2B

Mijn antwoord op jou vraag is simpel er zijn twee oplossingen!
De geadvanceerde wijze is naar je hosting gaan en informeren of je Wordpress kan hosten dat is een redelijk simpel en functioneel script.
De simpele wijze is een online website maken op http://www.simpsite.nl en daar een pakket kopen en dan je eigen domein naam koppelen
Hier een demo linkje voor als je wilt zien hoe een simpsite er uit kan zien!
http://www.geldverdienenmetlinks.simpsite.nl
Veel succes nog Rob

Groetjes Daniel Bink

Hoi Daniel,

In de tussentijd heeft iemand mij enigszins wegwijs gemaakt met Wordpress en dat gaat al helemaal prima. Mijn Hosting heeft dit dus dat gaat ook al prima.
Nu de wintermaanden maar eens benutten om de werkelijke site compleet te krijgen.

Bedankt voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan