Bouwen XP applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

hhansman

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2005
Beste mensen, ik weet niet of dit hier de goede plek is voor het stellen van de volgende vraag, maar ik probeer het maar.

Ik ben GEEN programmeur, maar zoek iemand die samen met mij een windows XP applicatie wil bouwen. Uiteraard met een professionele (gelikte) interface (zoals bv. ad aware), waarbij via (sub)menu's items worden aangevinkt, waarna op de achtergrond berekeningen worden uitgevoerd. Hierbij worden tevens gegevens gehaald uit een gekoppelde database.

Mijn vragen zijn:

(a) Over welke kennis moet iemand beschikken om dit te kunnen bouwen. Oftewel welke programmeertalen zijn hier van belang??
(b) waar vind ik iemand die dit als freelancer/hobbyist samen met mij wil doen. Is hiervoor een site??

De bedoeling is om een niet-commercieel product te ontwikkelen, eventueel als shareware versie.

Hoor graag van je,

Harrie Hansman

Beste mensen, ik weet niet of dit hier de goede plek is voor het stellen van de volgende vraag, maar ik probeer het maar.
Als het programma in VB geschreven moet worden dan wel, maar moet het bijvoorbeeld in C++ dan deponeer je je bericht in de desbetreffende sectie.

Ik ben GEEN programmeur, maar zoek iemand die samen met mij een windows XP applicatie wil bouwen. Uiteraard met een professionele (gelikte) interface (zoals bv. ad aware), waarbij via (sub)menu's items worden aangevinkt, waarna op de achtergrond berekeningen worden uitgevoerd. Hierbij worden tevens gegevens gehaald uit een gekoppelde database.
Mag ik je vragen om wat voor berekeningen gaat het die op de achtergrond moet draaien?

Mijn vragen zijn:

(a) Over welke kennis moet iemand beschikken om dit te kunnen bouwen. Oftewel welke programmeertalen zijn hier van belang??
(b) waar vind ik iemand die dit als freelancer/hobbyist samen met mij wil doen. Is hiervoor een site??
Antw: (a) De kennis v.e. programmeertaal(bv. VB) en ook de kennis te moeten hebben van databases.

Antw: (b)Zelf ken ik niemand die voor dit doeleind als freelancer werkt evenmin een site hiervoor.
Ik had op je bericht eigenlijk niet willen reageren, omdat ik bang ben dat ik jou valse hoop wek. En waarom? Omdat ikzelf zo weinig vrije tijd heb. Wel ben ik benieuwd naar wat je maken wilt. Zou je mij dan heel precies willen aangeven wat het doel v.h. programma is?

De bedoeling is om een niet-commercieel product te ontwikkelen, eventueel als shareware versie.
Als het niet te veel werk is en het lukt mij om het te maken, dan geef ik jou mijn code gratis. Let wel, ik beloof niets. Lees hierboven nogmaals mijn argumentatie.

Dennis.

Dennis,

Het gaat om een statistisch programma, waarbij het programma statistische berekeningen uitvoert op basis van formules en tegelijkertijd voor vullingen van de formules gegevens haalt uit een database. Vervolgens krijgen de gebruikers numerieke uitkomsten te zien.

Mijn inschatting is dat er in Nederland en wereldwijd grote behoefte is aan dit programma bij mensen die hier beroepshalve of in het kader van hun studie mee te maken hebben.

Je begrijp het al , ik wil er in deze fase nog niet te veel over zeggen maar mocht je geinteresseerd zijn, dan moeten we het daar binnenkort eens samen over hebben. Het gaat er mij om dat er toch een (semi) professioneel product gemaakt wordt met een gelikte uitstraling dat in eerste instantie als freeware op de markt komt en later als shareware. Het is uiteraard niet de bedoeling hiervoor geen vergoeding te geven, maar dit zullen we moeten uitwerken.

Harrie

Het lijkt mij een al niet te moeilijk te realiseren programma. Kijk maar wanneer je mij over de volledige gegevens kan geven. Voor alle duidelijkheid: Ik doe het al te graag en voor gratis. Ik probeer mensen gewoon te helpen voor zover dat in mijn vermogen lig. Ik wacht maar af.

Dennis.

Dennis, dat is leuk en goed om te horen.

Gezien de vertrouwelijkheid van e.e.a in deze fase, zou ik je willen verzoeken mij rechtstreeks via mijn prive
e-mail te benaderen. Het adres is:

harrie.hansman@wanadoo.nl

Harrie

hhansman,

Recentelijk vroeg een helpmijer mij mijn (Hotmail) e-mail adres zodat ik hem beter kon helpen met zijn probleem. Eigenlijk weet ik niet zo zeker of dit in dit Forum wel mag. Ik heb hem daarom ook gezegd dat wanneer ik zijn probleem verholpen heb ik hier melding zou maken hoe het probleem opgelost werd, zodat er een ieder profijt kan hebben. Ik ben geneigd in jouw geval dat ook te moeten doen, maar dan wel summier en niet al te specifiek.

Mijn Hotmail e-mail adres is just_4every1@hotmail.com

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan