• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bouwjaren verdelen over de jaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan1986

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Ik heb een probleem.

Ik heb een hele grote lijst met (toekomstige) bouwjaren(renovaties). Nu wil ik deze in een tabel plaatsen waar ik de aantallen renovaties kan zien.
In het voorbeeld staat in Rij 4 de verdeling van jaartallen per 5 jaar (vb. 2015-2019) als dan een toekomstige renovatie daar dan in plaats vind dan moet er dus een 1 bij komen te staan, als er 100 renovaties dan plaats vinden dan wil ik dat er 100 komt te staan. Om het nog wat moeilijker te maken moet het ook nog verdeeld worden in de regio's waar dat gebeurt. Ik moet kijken naar een periode van 100 jaar.
In amsterdam wordt om de 50 jaar geinvesteerd en buiten Amsterdam om de 25 jaar. Nu wil ik dus in de aantallen tabel zien dat er een 1 komt te staan wanneer de investering plaats vind in 2015 waar het zelfde pand 25 jaar later weer moet worden in geinvesteerd (2040). In de lijst die ik heb meegestuurd (kolommen S tot en met U) staan de regios plus de investeringen waarin deze moeten plaats vinden.

Het is beetje moeilijk uitleggen maar vragen zijn welkom dan geef ik wat meer uitleg.

gr

Gertjan

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Wellicht is heel grondig nadenken over wat je wil het eerst aangewezen. Daarna wordt het uitleggen een stuk eenvoudiger.
Denk ook vooral eens over de funktie van de exercitie: wie moet met de resultaten wat kunnen doen.

Uiteindelijk moet ik de aantallen maal de investeringen kunnen doen zodat voor mijn organisatie inzichtelijk wordt wat er in de aankomende jaren verwacht wordt aan investeringen.
Dus daarom wil de aantallen naar bouwjaar hebben. Hierbij is het dus zo dat er over 100 jaar wordt gekeken. waardoor sommige woningen twee keer of vier keer worden aangepakt.

Ik weet niet of ik het helemaal begrijp maar waarom niet gewoon een draaitabel. Zie ook bijlage. Zorg dat de info uit kolom U ook in kolom S en T komt te staan en maak een draaitabel op deze twee kolommen. Regio in de rijen, jaren in de kolommen. Groepeer de jaren op 5 jaar startend vanaf 2010 en tel de aantallen.
Bekijk bijlage Map1.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan