Ik ben bezig een begroting te maken in Excel, maar heb wat hulp nodig bij diverse formules en functies.
Zie onderstaande afbeelding voor het gewenste resultaat.
*wat niet te zien is in het plaatje is het uurloon van € 36,-
Wat heb ik al gereed.
De formules van de begrotingsregels.
De formule van de eenheidsprijskolom.
De voorwaardelijke cel-opmaak heb ik al, indien kolom B een *, # of + bevat dan moet de rij een bepaalde opmaak krijgen.
De volgende stappen zijn:
Een plusregel mag enkel onder een hekjesregel of plusregel. (eventueel automatisch aanpassen)
Een hekjesregel mag enkel onder een ster-regel of hekjesregel. (eventueel automatisch aanpassen)
Indien kolom B een + bevat moet er in de regel tpv kolom L een subtotaal komen van alle begrotingsregels er onder tot de volgende plus-, hekjes- of ster-regel.
Indien kolom B een # bevat moet er in de regel tpv kolom L een subtotaal komen van alle begrotingsregels er onder tot de volgende plus- of hekjes-regel.
Indien kolom B een * bevat moet er in de regel tpv kolom L een subtotaal komen van alle begrotingsregels er onder tot de volgende ster-regel.
Is hetgeen wat ik wil mogelijk? Zo ja, kan ik daar hulp bij krijgen?
Bekijk bijlage begroting.xlsx
Zie onderstaande afbeelding voor het gewenste resultaat.

*wat niet te zien is in het plaatje is het uurloon van € 36,-
Wat heb ik al gereed.
De formules van de begrotingsregels.
De formule van de eenheidsprijskolom.
De voorwaardelijke cel-opmaak heb ik al, indien kolom B een *, # of + bevat dan moet de rij een bepaalde opmaak krijgen.
De volgende stappen zijn:
Een plusregel mag enkel onder een hekjesregel of plusregel. (eventueel automatisch aanpassen)
Een hekjesregel mag enkel onder een ster-regel of hekjesregel. (eventueel automatisch aanpassen)
Indien kolom B een + bevat moet er in de regel tpv kolom L een subtotaal komen van alle begrotingsregels er onder tot de volgende plus-, hekjes- of ster-regel.
Indien kolom B een # bevat moet er in de regel tpv kolom L een subtotaal komen van alle begrotingsregels er onder tot de volgende plus- of hekjes-regel.
Indien kolom B een * bevat moet er in de regel tpv kolom L een subtotaal komen van alle begrotingsregels er onder tot de volgende ster-regel.
Is hetgeen wat ik wil mogelijk? Zo ja, kan ik daar hulp bij krijgen?
Bekijk bijlage begroting.xlsx
Laatst bewerkt: