boven geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe internetprovider en ik ben dus ook overgestapt op draadloos internet. Beneden werkt alles naar behoren, echter boven kan ik wel verbinding maken met de acess point (soms ook helemaal niet), maar ik krijg geen internet (HEEL soms wel, maar dan erg sloom).

Ik heb de pc van boven inmiddels beneden geplaatst en dan werkt het naar behoren. Dus het ligt echt aan de afstand van de meterkast naar het zolder (3e verdieping dus).

Hieronder een overzicht..

boven: max 24 Mbps
beneden: max 54 Mbps

Computer boven: Linksys WMP54G (54Mbps, PCI)
Computer beneden: Sweex Wireless LAN PCI Card 54 Mbps
Modem / Access point: Beneden in de meterkast

Ik heb bewust voor de pc boven een Linksys WMP54G gekocht, omdat dit volgens de computerwinkel een sterker signaal ontvangt en dus verbinding kan maken met de access point beneden, niet dus! wat een tegenvaller..

Ik vraag mij af welke mogelijkheden er zijn om alsnog draadloos en snel op normaal 54Mbps internet te ontvangen.. Ik moet blijkbaar toch een andere netwerkkaart boven hebben, maar welke? als deze al extra sterk zou zijn dan de standaard kaartjes?

Graag hoor ik jullie ervaringen en suggesties.

Vriendelijke groet,
SpietOS

Als u betonnen vloeren heeft kan dat het probleem zijn. De signalen komen daar vele malen slechter door heen dan houten vloeren.

Klopt, hij moet door 2 betonnen vloeren heen tot aan het zolder. Via het trappengat worden geen signalen doorgegeven dacht ik toch?

Maar welk alternatief kan ik gebruiken om toch draadloos te kunnen internetten?

Klopt, hij moet door 2 betonnen vloeren heen tot aan het zolder. Via het trappengat worden geen signalen doorgegeven dacht ik toch?

Maar welk alternatief kan ik gebruiken om toch draadloos te kunnen internetten?

Welke provider .... en welk merk en type router heb je?
Mogelijk kan je een accesspont op de tussenverdieping plaatsen.

Overstappen op wireless-N zou ik doen, maar je geeft onvoldoende info over het 'totale' plaatje.

Nu de computer andersom op mijn bureau gezet, hij geeft verbindingen van 24 - 54 mbps.. Maar internetten gaat nog niet lekker, en heb moeilijk verbinding.

Ik zit bij tele2, heb dat 20 MB internet abonnement genomen, je krijgt er zo'n zwarte modem met het logo van tele2 erop bij.. typenummer heb ik nergens kunnen ontdekken.

http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/26/bnxZV83RkVMIr9o8w0GT2Q==.jpg

PS: Ik zit op de frequentie Channel 11 (2.462GHz). Dit is de meest standaardgebruikte ga ik vanuit? Welke frequentie is het beste en waar kan ik dit instellen?

Laatst bewerkt:
Je kunt als 'alternatief' kijken of het mogelijk is je modem/router op de tussenverdieping te plaatsen.
Hiertoe moet je een telefoon-verlengkabel hebben. Let op dat dit niet een 'dunne en flexibele' is, maar eentje van het stevige belsnoer-type.
Het uitbreiden van je netwerk met een accesspoint op je door tele2 geleverde modem/router geeft nogal eens problemen (ze geven bovendien aan dat het zou gaan om een apparaat dat 149,= zou moeten kosten .... zwaar overdreven, want het is een 'zeer middelmatige' modem/router).
In de regel geeft het plaatsen van de router op de tussenverdieping bij betonvloeren voldoende signaal naar boven en naar beneden.

Aangezien wij totaal geen kabels en aansluitpunten hebben op onze middenverdieping, is dit eerlijk gezegt wel een laatste optie. Zijn er nog andere manieren?

Hoi,

Niet zo dramatisch !
Zo moeilijk is het niet om vanuit een meterkast 'naar boven' te komen, gezien de (wellicht mogelijk zelfs loze) electrabuizen. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit de meest ideale oplossing biedt.

Ik heb al een mogelijkheid gegeven: een accesspoint op de tussenverdieping.
Een andere is: contact opnemen met Tele2 en het probleem voorleggen. Kijken wat zij voor alternatief bieden ..... (geef je echter weinig kans)
Mogelijk is de antenne van je modem/router afschroefbaar; je kunt dan evt. een externe antenne aansluiten

Maar aangezien je al snel komt met 'dat is wel de laatste oplossing ..... ' zijn dit wellicht allemaal op één na laatste oplossingen.
Realiseer je echter dat je met een behoorlijk signaalprobleem zit, dat in veel nieuwbouw-woningen voor komt. (noem een wijk als Vathorst in Amersfoort en Schuytgraaf in Arnhem). Ik kan me voorstellen dat je vanuit een zeker gemakzucht zoekt naar de eenvoudigste oplossing, maar geloof me: om het probleem écht te tackelen zal je de nodige moeite moeten doen ......
Zoals je wellicht al hebt gemerkt: heb de afgelopen tijd geregeld met het probleem te maken gehad.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan