• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bovenste cellen vasthouden??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpastoor

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
ik wil bij het naar onder scrollen de bovenste cellen blijven zien, maar hoe doe ik dit??

alvast bedankt.. :D

splitsen en titels blokkeren

Dit gaat in twee stappen: eerst maak je een horizontale splitsing, door het kleine knopje boven de vertikale schuifbalk (aan de linker kant van je scherm) zo ver naar beneden te trekken als nodig.
naamloos.bmp

Daarna kies je in het menu "Venster" de opdracht "Titels blokkeren"

Jelle

Dit gaat in twee stappen: eerst maak je een horizontale splitsing, door het kleine knopje boven de vertikale schuifbalk (aan de linker kant van je scherm) zo ver naar beneden te trekken als nodig.
naamloos.bmp

Daarna kies je in het menu "Venster" de opdracht "Titels blokkeren"

Jelle

Eerste stap is niet nodig, Jelle.

Apart

Eerste stap is niet nodig, Jelle.
Wat gek, bij mij wel. Bij mijn ene excel (Windows, Office 2003) krijg ik anders een splitsing midden door mijn scherm, zowel horizontaal als vertikaal. Bij mijn andere excel (Office for Mac 2004) kan ik niet eens blokkeren zonder eerst de splitising aan te geven.

Het hangt af van welke cel je selecteert. Daar worden kolommen links en rijen boven, vastgezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan