Boxen en subwoofer op receiver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thymon

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,
Ik heb een vraagje over het aansluiten van boxen en een subwoofer op een receiver.

Stel ik koop een receiver (bijv via marktplaats, met een optische aansluiting enz)
Ik koop ook 2 mooie grote (zuil) speakers en een subwoofer, allemaal los van elkaar.
Kan ik deze dan gewoon op mijn receiver aansluiten of zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten.
Misschien een beetje een domme vraag, maar ik heb hier gewoon niet zo heel veel verstand van.

Alvast bedankt,

tis wel handig (of eigenlijk een pré) om te weten of die subwoofer een versterker aan boord heeft (actieve subwoofer)
Ik zou eerst gaan luisteren voordat je ze gaat kopen, een mooie speaker wil niet zeggen dat je ook mooi geluid hebt ..

EDIT: de receiver moet over een sub-out (of pre-out) beschikken

Laatst bewerkt:
Ik heb nog niks gekocht,
Mijn vraag is juist waar ik op moet letten.
Dus of ik een actieve subwoofer nodig heb enz.

Jij moet zelf bepalen of je een actieve sub nodig bent, als deze bij de zuil-speakers horen, zou ik het wél doen.
Zijn de zuil-speakers full-range, zul je zelf moeten beoordelen of er genoeg bas voor je in zit.
Je receiver moet over een sub-out beschikken om deze goed aan te kunnen sturen.

Oke.
Bedankt voor de reactie.
Ik heb nog een vraagje...
Zijn alle kabels van de speakers hetzelfde? Kan ik deze gewoon kopen op 't internet?

Je kan deze gewoon kopen via het internet, bij een audiozaak hebben ze het ook wel hoor, kijk wel even naar de openingen/aansluitingen op de receiver, niet alle receivers kunnen met 2,5 mm2 kabels overweg, je moet dan bijna de helft wegknippen van de aders (= zonde van je geld)
Welke receiver heb je op het oog? en welke speakers dacht je aan?

Ik weet het nog niet, ben aan het speuren op martktplaats, moet maar net een goede tegenkomen.
Dat geld ook voor de boxen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan