Boxen kopen of geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sportingboy

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2004
Ik gebruik nu gewoon boxen die ik bij mijn lcd heb meegekregen (Harman/Kardon) maar ik dacht er aan om over te schakelen naar de Logitech Z-2300.
Ik heb ook nog altijd dezelfde gluidskaart die bij mij pc is geleverd. Ik kan nergens informatie vinden over mijn geluidskaart dus vermoed ik dat ze onboard op de moederkaart zit.
Is het nu de moeite om goede boxen te kopen of zou ik eerder een betere geluidskaart kopen?
Bedankt

Over het algemeen voldoen geluidskaarten prima aan consumenten hi-fi ed.
Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt en verwacht wanneer je nieuwe speakers koopt.

Ik zou ze rond deze periode kopen.
Ik verwacht gewoon goede geluidskwaliteit voor games, dvds en muziek.
Surround heb ik niet nodig

Het gaat erom, ben je een kritische luisteraar m.a.w. heb je ook een vreselijk dure huiskamer installatie staan of ben je een 'gewone' luisteraar.
In het laatste geval volstaat een on-board geluidskaart tegenwoordig prima. In het eerste geval zou je ook moeten overwegen een geluidskaart van hoogwaardige kwaliteit in je pc te plaatsen.
De ervaring leert dat 90% van de mensen voldoende heeft aan de on-board geluidskaarten van tegenwoordig.

Ok, bedankt.
Dan denk ik dat ik toch de Z-2300 ga kopen of zou ik, als ik toch niet zo kritisch ben, beter een goedkoper model kopen?

Laatst bewerkt:
Wat is er mis met je huidige speakers?
En nogmaals, wat verwacht je van de Z-huppeldepup?

Gewoon betere geluidskwaliteit, helderder en bas.
Maar ik denk dat ik eerder ga kiezen voor Altec Lansing speakers aangezien ik heb gelezen dat deze de beste zijn en betaalbaar.

Goeie keuze.
Maar in principe betsaan er niet echt "slechte" speakers, dat wordt bepaald door diegene die er naar luisterd en iedereen heeft andere oren en voorkeuren.
Succes!

Ik kan nergens informatie vinden over mijn geluidskaart dus vermoed ik dat ze onboard op de moederkaart zit.
Er zijn allerlei simpele manieren om die informatie wél te krijgen.
Met Everest bijvoorbeeld, maar als je Windows XP hebt ook met Systeeminfo, te vinden in de Systeemwerkset onder Bureau-accessoires (Alle programma's.) Ga dan naar Onderdelen, Multimedia, Geluidsapparaat.

Toen de onboard geluidskaarten pas op de markt verschenen, bleven de "losse" geluidskaarten superieur. Die tijd is echt voorbij. Er is maar één tekortkoming te noemen van de audio-chipset: ze hebben (nog) geen MIDI-IN. Dat betekent dat je een keyboard wel kunt laten afspelen (via de Microsoft GS Wave-table software) maar je kunt je spel niet opnemen. Daar is ook wel een mouw aan te passen: je installeert ge-emuleerde MIDI-IN-poorten. Kortom, het is de moeite waard je onboard soundsystem eens goed te bekijken en misschien de stuurprogramma's te updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan