Boxen radio op pc aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hoi (kort maar krachtig),

Ik wil wel eens proberen om mijn radio boxen aan te sluiten op de computer. Ik weet van de boxen dat het deze zijn (oude van mijn vader, maar radio (van moeder:P) doet het niet goed meer (speelt maar op 1 box af:rolleyes:, en is al erg oud)). Dit is wat er op een half stickertje stond:
SABA ULTRA HiFi
Box 1205
Musik-belastbarkeit 120 Watt
...? lenn-belastbarkeit 70 Watt
...? danz 4 (met vaag tekentje)

Het is dus wel duits, maar verder staat er niets op de boxen qua stickertjes... Ik weet dat er 2stekkertjes (eigenlijk draadjes) vanuit de boxen de radio in gaan (zwart en rood) maar dat zijn niet echt van die tulp dingen, maar van die soort elektriciteitsdraadjes.

Heeft iemand enig ideee óf dat kan en zo ja hoe?

Groeten,
Luuk

p.s. Ik heb al veel gelezen op internet, maar die mensen hebben/hadden allemaal wel van die tulp dingen, en ik heb dat dus niet. Het zijn echt 2 draadjes zonder stekkertje aan het uiteinde...

Voor verbetering van je vraag, zou je een foto kunnen maken van de achterkant en voorkant van je apparatuur en deze hierbij posten?

dit moet wel willen via AUX, dit heb ik zelf ook al zoals jij zij rood en zwart [of rood en wit]
qua draadjes, wanneer je een foto hebt kan ik er een beter antwoord bij geven of je dit zelf kunt repareren of nieuw in laten zetten

het probleem dat je maar geluid uit 1 box hoort zal wellicht zijn dat je rood of zwart/witte kabel kapot is [aux links en aux rechts]

Nee beide boxen werken wel (apart aansluiten werkt gewoon ;)) maar de radio zelf is kapot, vandaar dat ik ze wel op de pc wil proberen. Ik zal ff fototje maken ;) Kan zijn dat ik ze er vanmiddag op zet...

Boxen kunnen niet rechtstreeks op de pc aangesloten worden. Het beste is om de uit gang van je geluidskaart op een versterker aan te sluiten.

Ik heb hetzelfde, en hiervoor heb je inderdaad een 3.7mm jack voor nodig. Vanuit je pc naar je radio/versterker. Deze moet je dan over laten gaan door middel van een koppelstukje in 2x tulp. zodat je deze aan kan sluiten op je radio. Dan moet je even kijken waar deze tulp plugjes in moeten en dan zal eronder staan zoiets als: AUX of CD of DVD of TV enz. Dit kan je dan als het goed is instellen in je radio, welke ingang deze gebruikt, als deze een optie heeft om hem als versterker te gebruiken. Ook kan het inderdaad zijn dat je een AUX ingang op je radio hebt zitten, dan kan je de 3.7mm jack gewoon rechtstreeks vanuit je computer naar de radio laten gaan en deze dan in de AUX ingang stoppen. Dan moet je waarschijnlijk je radio wel op AUX instellen, maar dit staat meestal op een knopje.

Dus zoals awc al zegt, de boxen kunnen niet rechtstreeks worden aangesloten op de computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan