Boxen uit wanneer microfoon aangaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiddetiesinga

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2011
Halllo ik he al een tijdjede Behringer Xenyx 1204USB. Ook heb ik een ION boxen Set en een studio mcrofoon. Ik maak InternetRadio en zit toch altijd met een probleem. Als ik mijn mic aan doe gaa t rond zingen aangezien mijn boxen t opvangen.

Nu heb ik bij onze lokale stadsomroep gezien dat zij t oplossen door iets bij hun mixer dat als de schuif van de mic omhoog gaat dat de boxen uitgaan.

Nu wil ik dat ook. maar ik denk dat mijn mixer daar te eenvoudig voor is. (Maar wie weet)

Heeft iemand een oplossing?

Je zou het kunnen oplossen door een hoofdtelefoon te gaan gebruken ipv de speakers ...

Hoi hiddetiesinga,
Wat whittey zegt is inderdaad een oplossing. :) (Anders misschien volume wat zachter zetten?)
Je microfoon zal ook het muziek oppikken...
Ik snap ook nog steeds niet waarom al die "InternetRadio" makers studio microfoons gebruiken. (Vaak condensator microfoons en zijn heel gevoeling voor rondzingen) Een dynamische microfoon (ook in model studio verkrijgbaar) zijn goedkoper en beter geschikt.
Plaats van speakers t.o.v. microfoon is ook heel belangrijk.

Boxen uitzetten als microfoon aangaat (zonder gebruik hoofdtelefoon) lijkt me niet handig. (Hoe monitor je dan?)

Heb ook idd hoofdtelefoon. Maar er zijn vaak gasten (vrienden)
En de boxen steeds aan en uit te zetten is ook geen oplossing ;)

Die even willen meeluisteren. Dus kan ik niet iedere vriend een koptelefoon aanbieden.

Verder gebruik ik zeg maar de Studio Mic om vooral dingen op te nemen ect.

Misschien heeft iemand anders nog een oplossing?

Een mengpaneel met de optie: Mic aan = boxen uit ?

Thanks alvast

Hoe heb je je microfoon, speakers ed aan het mengpaneel aangesloten?
Mogelijk dat je iets kunt doen zodat de microfoon niet door de speakers wordt weergegeven n.l.

De speakers zitten op de Control Mode Out. Het heeft geen XLR kabel.

Het gaat via tulpjes.

Omdat ze in de Control Mode Out zitten, zet ik ze harder met de Phones/Control Roam. Dat betekent dus dat ik dan ook mijn hoofdtelefoon harder zet.

Ik heb t pas net dus ik wist niet waar ik ze verder aan kon sluiten..

Microfoon zit gewoon simpel aangesloten op het 1e kanaal.
Hij zit op de XLR aansluiting.

Muziek gaat via de Computer (USB)
ook heb ik muziek die via Ipod gaat op kanaal 2 en cd speler op kanaal 3

Door je Ipod en CD speler op 2 en 3 aan te sluiten heb je mono.
Ik zou voor hun kiezen voor Ipod 5/6 en CD speler 7/8. (Stereo)
Een oplossing om er voor te zorgen dat je wel je muziek maar niet je microfoon over de speakers hoort (en toch je microfoon wel in de main mix te hebben) zou kunnen zijn:
Sluit je speakers aan op AUX SENDS 2 (helaas wel mono monitoring dan.)
Draai voor alles (Behalve je microfoon) AUX 2 (FX POST) open op de mixer (per kanaal dus).
Totaal volume naar de speakers kun je dan regelen met AUX SENDS FX (boven ALT 3-4)
De schuifjes op de mixer werken dan ook gewoon (ook van de microfoon) maar bij het openen van de microfoon zal het signaal niet naar je speakers gaan. (Als je voor 1 dus AUX 2 dicht heb staan)
Suc6

@Bikerbill64 dit is dus de oplossing!

Het doet t perfect ;)

Ben er heel blij mee. Enorm bedankt voor je tijd.

De andere ook enorm bedankt voor jullie tijd en hulp!

Groetjes van een enorm blije Hidde ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan