boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Ik heb een probleem met mijn boxen. Als ik de volumeknop open zet en ga dan iets anders doen dan gaan de boxen ineens kraken, dit gebeurt ook als ik ze tever open zet zonder muziek. Ik moet ze open zetten om te horen of er iemand inlogd op MSN messenger, die geeft een piepje namelijk.

Mijn systeem: Pentium 4 met een asus P4PE moederbord met audio 5.1 onboard. 1024 MB intern geheugen, 80 GB harde schijf, dolby syrround met 5.1. Messenger met webcam, skype met usb telefoon Windows XP pro.

Geplaatst door keestramper

Mijn systeem: Pentium 4 met een asus P4PE moederbord met audio 5.1 onboard. 1024 MB intern geheugen, 80 GB harde schijf, dolby syrround met 5.1. Messenger met webcam, skype met usb telefoon Windows XP pro.

Daar hebben we niet veel aan. Wat is het merk van je boxen. Zo te lezen, heb je de versterker van je 5.1 systeem, of de subwoofer opgeblazen

5.1 onboard met subwoofer?

Wist niet dat die ook bestonden :)

Bij mij kraken de boxen als ik een electrisch apparaat gebruik. BV de mixer in de keuken. Maar dit is iet wat je bedoelt denk ik?

Kijk eens aan de achterkant van je pc of er geen stekkertjes die je niet gebruikt tegen je pc hangen (los dus, dus dat het stekkertje contact maakt met de pc)

Laatst bewerkt:
krakende boxen

nee er hangen geen stekkertjes los tegen de achterkant van de pc. Ik heb een 5.5 onboard geluid waar een dolbysurround set op zit met subwofer van het merk ceative het type weet ik niet uit mijn hoofd. Op dit moment staat de wasmachinen aan en ik heb nu geen gekraak ook al zet ik hem helemaal open. Zou het kunnen helpen als ik er een ontstorings magneetje aan koppel? Die zijn er toch voor?

Wasmachine reageert hij bij mij ook niet op (staat nu aan).

Echt bij electrische apparaten zoals boormachine e.d. reageert hij op. Ik weet niet of het aan AARDE kan liggen. Hier is alles als het goed is wel geaard.

krakende boxen

Geplaatst door Tanja1968
Wasmachine reageert hij bij mij ook niet op (staat nu aan).

Echt bij electrische apparaten zoals boormachine e.d. reageert hij op. Ik weet niet of het aan AARDE kan liggen. Hier is alles als het goed is wel geaard.

Jawel hij is geaard de pc. Ik heb alleen aarde in de keuken, nog geen aardlekschakelaar, die heb ik niet. De pc is apart geaard met een leiding door de muur op een grote koperen buis in de grond, dus niet via de meterkast. Maar dat werkt hetzelfde, die zit ook met een pen in de aarde

Als je het mij vraagt dan staat de schuifknop voor je luidsprekers helemaal naar links of op nul, dat messenger geluid is immers keihard, daar hoef je de versterker helemaal niet vol open te zetten.

Kijk maar eens bij eigenschappen voor geluid, daar moet iets niet goed staan.

Geplaatst door whittey
Als je het mij vraagt dan staat de schuifknop voor je luidsprekers helemaal naar links of op nul, dat messenger geluid is immers keihard, daar hoef je de versterker helemaal niet vol open te zetten.

Kijk maar eens bij eigenschappen voor geluid, daar moet iets niet goed staan.

Ik heb gekeken maar kan niets vinden?

En ook de schuif/draaiknop van WAVE geluiden staat naar boven of rechts?

Het zou anders idd nog wel eens de versterker kunnen zijn van je 5.1 luidsprekersetje.
Ook die gaat kraken als ie niet genoeg spanning krijgt.

Geplaatst door whittey
En ook de schuif/draaiknop van WAVE geluiden staat naar boven of rechts?

Het zou anders idd nog wel eens de versterker kunnen zijn van je 5.1 luidsprekersetje.
Ook die gaat kraken als ie niet genoeg spanning krijgt.

Ik heb de regelaar van wave in het midden staan alsmede de de volume regelaars.

De spanning vanhet setje komt uit het stopcontact, deze is apart geaard met een draad naar buiten en een koperen buis van een halve meter in de grond. Dus niet via het net, daar ik alleen aarde in de keuken heb, Maar dat werkt oo zo mat een pen in de grond, dus kan dat geen probleem zijn
.

Echter als ik muziek draai, is her loepzuiver het gaat alleen om de momenten dus dat er niets geen geluid over komt. Misschien staat de mic standaard open? Dit is die in de USB telefoon en kan niet dicht.

Groetjes Kees

Zet de schuifknop van Wave maar verder naar boven, dan hoef je de versterker ook niet zover op te draaien voor het zelfde volume.
En wat betreft die USB microfoon daar heb ik verder geen kaas van gegeten, maar als je die er uit haalt is het dan over??

En wat betreft die aardpen, ik zou het toch eens proberen een verlengkabel uit de keuken naar je pc te leggen en daar alle stekkers in doen van apparatuur die met je pc verbonden zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan