Boxjes probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

simonbruinsma

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
ik heb een probleem, ik heb een tijdje geleden nieuwe Logitech X-530 5.1 boxjes gekocht maar alleen de voorste 2 boxjes samen met de subwoofer deden het, de andere 3 niet.

bleek dat ik in me moederbord geen 5.1 ondersteuning had zitten dus kocht ik er een goedkope 6 channel 5.1 PCI geluidskaart bij.

die plaatstte ik, driver geinstalleerd, alles goed, maar nu doen die 3 boxjes het nog steeds niet.

ik ben echt radeloos, wat moet ik doen?:(

Welkom op Helpmij.:)

Wat voor PCI kaartje heb je gekocht?
Heb je ook bij de geluidsinstellingen gekeken?

hou er rekening mee, dat met muziek de Center speaker niet mee doet.

bedankt,

CMI8738/C3DX PCI Audio Device staat bij apparaat beheer, is dat de info die je wou weten?

hij is van sweex

Kijk eens bij configuratiescherm>Geluiden en Audioapparaten>geavanceerd of hier wel 5.1 surround geselecteerd is.

Wat probeer je te luisteren?
Niet alles wordt met 5.1 afgespeeld.

muziek en films en games, ik heb heel veel muziek en heel veel afgespeelt en niks doet het 5.1, ik heb trouwens ook een programmaatje Xear 3d (van C-media is dat geloof ik) en daar kan je al je boxjes testen maar dan spelen mijn voorste boxjes ook het geluid af wat de achterste boxjes horen af te spelen

misschien niet het goede stuurprogramma? want dit stuurprogramma had ik dacht ik ook al voor ik mn nieuwe driver installeerde

de kleuren van de stekkertjes zitten ook in de goede plugs geplugt en alles is goed aangesloten dus het moet een instelling zijn maar zou niet weten wat

Toch vraag ik nog even door. Je weet zeker, dat wat je afspeelt ook op 5.1 is opgenomen?

misschien niet het goede stuurprogramma? want dit stuurprogramma had ik dacht ik ook al voor ik mn nieuwe driver installeerde
Als je een andere/nieuwe driver installeerd, moet je eerst de oude driver verwijderen.

aha dat kan het zijn, zal meteen proberen alles eraf te gooien en opnieuw te installeren

ja dat is de driver die ik zelf al heb, maar als ik me oude driver bij software verwijder dan zegt ie dat ik mijn comp opnieuw moet opstarten en dat doe ik dan, en dan krijg ik rechtsonder opeens melding dat ik een nieuwe multimediacontroller heb en daar installeerd ie dan vanzelf de driver voor maar dat is dan weer dezelfde dus ik denk dat het met de driver wel goed zit, het moet iets anders zijn

Geplaatst door simonbruinsma
ja dat is de driver die ik zelf al heb, maar als ik me oude driver bij software verwijder dan zegt ie dat ik mijn comp opnieuw moet opstarten en dat doe ik dan, en dan krijg ik rechtsonder opeens melding dat ik een nieuwe multimediacontroller heb en daar installeerd ie dan vanzelf de driver voor maar dat is dan weer dezelfde dus ik denk dat het met de driver wel goed zit, het moet iets anders zijn

En vervolgens gewoon die nieuwe driver installeren. Dat is toch altijd beter.

jah, ik heb hetzelfde... heb een labtec 685 5,1 arena gekocht, maar had een ac97 enhanched in mijn soltek moederbord zitten.... dus alleen myn voorste boxen deden het. voor 2 10tjes een terratec 5.1 PCI gekocht, geinstalleerd, en nu doet alles het behalve de voorste boxjes! heeft iemand een oplossing?

Hebben jullie alletwee in het bios de onboard geluidskaart uitgezet?

xp installeerd vaak automatisch de drivers voor onboard devices die hij herkent. Ik had het probleem ook, als het nog niet gelukt is ondertussen, probeer dan bij je bios te kijken. Als er een onboard geluidskaart opzit dan moet je hem uitzetten in je bios.

Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan