Br clear= vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

malvado

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Als je <br clear=right> na een zin zet, wil dat toch zeggen dat de zin rechts beginnen moet of niet soms, net als bij <p align=right> toch? Het is mij vandaag 1 keer gelukt en nou lukt het niet meer. Misschien ben ik aan het hallucineren maar ik kan haast zweren dat ik eeder vanavond<br clear=right> typte en de zin rechts begon. Nou lukt dat niet meer. Ik dacht dat het aan mij pc lag maar op deze lukte jet ook niet.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met "rechts beginnen" Maar wat clear:right; doet is dat het een element onder een element zet wat float:right; heeft meegekregen. Het geheel wordt hier veel beter uitgelegd (wel in het Engels).
Wat wil je precies bereiken?

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met "rechts beginnen" Maar wat clear:right; doet is dat het een element onder een element zet wat float:right; heeft meegekregen. Het geheel wordt hier veel beter uitgelegd (wel in het Engels).
Wat wil je precies bereiken?

Ik wil met <br clear=right> hetzelfde bereiken als met <p align=right>. Dat is de bedoeling van <br clear=right>, toch?

Nee, dat is het niet. Waarom zouden er twee CSS bevelen zijn die hetzelfde doen? Als je het effect van align:right; wilt bereiken moet je dat ook gebruiken.

Mag ik even in de kring springen?
ik kan haast zweren dat ik eerder vanavond<br clear=right> typte en de zin rechts begon.
Maar eens stevig in de html4.01 spec gedoken, want ik had nog nooit van het "clear" attribuut in de html gehoord, en al helemaal niet aan een <br> element vastgeknoopt. Wat blijkt?
Er staat ook een mooi ASCI-art tekeningetje bij van hoe je hetzelfde met valid css kunt bereiken. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: het zou ook <br clear="right"> geweest hebben moeten zijn, met aanhalingstekens.

PS2:
Ik wil met <br clear=right> hetzelfde bereiken als met <p align=right>. Dat is de bedoeling van <br clear=right>, toch?
Nop, zegt de html-specificatie.
De eigenschap align="right" betekende (want ook al afgekeurde html): rechts uitlijnen van tekst. Dit dus:
Dit zijn even een
paar regels die rechts
zijn uitgelijnd.
Tegenwoordig wordt daar de css-eigenschap text-align:right; voor gebruikt.
En dat is iets heel anders dan het clearen: het onder een float-element doorbouwen van een alinea die ernaast begonnen is (zie genoemd tekeningetje).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan