<br /> onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barty10060

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2013
hallo Helpmijers,

Ik ben hartstikke druk bezig met me website maar ik wil dus niet hele tijd <br /> invullen

Dat gebeurt hier ook niet hoe doe je dat graag hoor ik dat hoe dat moet

mvg
Bart

nl2br staat voor Newline to Break, en is een php functie.
Oftewel: Daar waar in de parameter van de functie een regelovergang (=Newline) staat (\r bijv.) wordt een </ br> ingevoegd in de html-code.

Op die manier kun je dus (grote) stukken platte tekst omzetten naar iets dat je kunt plakken in de broncode van je webpagina.

Zie hier voor de uitleg en voorbeelden ervan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk terug: Er staat nu ook een link naar de uitleg + voorbeelden van de functie én de tekst klopt nu beter.

Tijs.

Kijk ik moet eerst ff een voorbeeldje zien graag van jou dan snap ik het Beter.

Is namelijk irritant als je constant br moet als je een nieuwe regel wilt hebben

Nog een toevoeging: je kunt hier je originele tekst plakken en daaronder de variant met </ br> erin laten maken voor je, die je dan kunt plakken in je webpagina-code (=de uitkomst in het onderste deelvenster markeren met je muis, en dan Ctrl-c doen om het op het klembord te zetten en dan plakken in je webpagina-code).

Is wellicht handiger dan het te programmeren, want dat moet je in de originele tekst al van die \r coderingen hebben, en ik vermoed dat dat bij jou niet het geval is.

Voorbeeld:
Ik kopieer in de bovenste box van die website:
hallo Helpmijers,

Ik ben hartstikke druk bezig met me website maar ik wil dus niet hele tijd <br /> invullen

Dat gebeurt hier ook niet hoe doe je dat graag hoor ik dat hoe dat moet

mvg
Bart

en de site maakt ervan (onderste deelvenster):
hallo Helpmijers,<br />
<br />
Ik ben hartstikke druk bezig met me website maar ik wil dus niet hele tijd <br /> invullen<br />
<br />
Dat gebeurt hier ook niet hoe doe je dat graag hoor ik dat hoe dat moet<br />
<br />
mvg<br />
Bart