<br /> onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barty10060

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2013
hallo Helpmijers,

Ik ben hartstikke druk bezig met me website maar ik wil dus niet hele tijd <br /> invullen

Dat gebeurt hier ook niet hoe doe je dat graag hoor ik dat hoe dat moet

mvg
Bart

nl2br staat voor Newline to Break, en is een php functie.
Oftewel: Daar waar in de parameter van de functie een regelovergang (=Newline) staat (\r bijv.) wordt een </ br> ingevoegd in de html-code.

Op die manier kun je dus (grote) stukken platte tekst omzetten naar iets dat je kunt plakken in de broncode van je webpagina.

Zie hier voor de uitleg en voorbeelden ervan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk terug: Er staat nu ook een link naar de uitleg + voorbeelden van de functie én de tekst klopt nu beter.

Tijs.

Kijk ik moet eerst ff een voorbeeldje zien graag van jou dan snap ik het Beter.

Is namelijk irritant als je constant br moet als je een nieuwe regel wilt hebben

Nog een toevoeging: je kunt hier je originele tekst plakken en daaronder de variant met </ br> erin laten maken voor je, die je dan kunt plakken in je webpagina-code (=de uitkomst in het onderste deelvenster markeren met je muis, en dan Ctrl-c doen om het op het klembord te zetten en dan plakken in je webpagina-code).

Is wellicht handiger dan het te programmeren, want dat moet je in de originele tekst al van die \r coderingen hebben, en ik vermoed dat dat bij jou niet het geval is.

Voorbeeld:
Ik kopieer in de bovenste box van die website:
hallo Helpmijers,

Ik ben hartstikke druk bezig met me website maar ik wil dus niet hele tijd <br /> invullen

Dat gebeurt hier ook niet hoe doe je dat graag hoor ik dat hoe dat moet

mvg
Bart

en de site maakt ervan (onderste deelvenster):
hallo Helpmijers,<br />
<br />
Ik ben hartstikke druk bezig met me website maar ik wil dus niet hele tijd <br /> invullen<br />
<br />
Dat gebeurt hier ook niet hoe doe je dat graag hoor ik dat hoe dat moet<br />
<br />
mvg<br />
Bart

Tijs.

Laatst bewerkt:
De functie nl2br (= New Line to BR) is een php-functie die serverside moet worden losgelaten op een "string" (serie lettertekens) waarin met \n een nieuwe regel is aangegeven.
Zie bv. hier bij w3schools een voorbeeld.

Maar ik vraag me af of dit in jouw geval nuttig kan zijn.
  • Met welke html-editor werk je, en waarom moeten er (veel?) <br>'s komen?
  • En heb je een (test)pagina online, waarop we het kunnen zien?
_____
Edit: aha, een kruispost dus. :)

Is er geen code die dat automatisch doet?

Ik wil een notitie pagina maken en dan is het irritant als je hele tijd br moet invullen snap je

Kijk naar de tip in mijn vorige posting. En nee, er is geen automatische manier, eenvoudigweg omdat HTML niets doet met regelomhalen, dus je moet zelf iets bedenken om er </ br> achter te zetten (bijv. via die tip in mijn vorige posting).

Tijs.

Laatst bewerkt:
"Is er geen code die dat automatisch doet?" > Hangt er van af hoe je je site/pagina/tekst maakt (zie vragen bij nummer #9).

Als je bv. met KompoZer als webeditor werkt, kan je in de "normale weergave" gewoon je tekst intikken en met een Enter naar de volgende regel gaan.
In de code-weergave zie je dan dat KompoZer er netjes <br>'s van heeft gemaakt.

____
O, alweer kruisposten! :D
Dit was reactie op nummertje #10.

Laatst bewerkt:
Ik heb een code die tekst uit een kladblok.txt haalt dus daarom heb ik dus geen br> nodig maar ben je morgen in de chat?

Lekker verwarrend, nu: Je zegt nu dat je geen </ br> nodig hebt (vanwege een of andere code), maar je doet in je startposting of dat wél het geval is.

Mocht je die </ br> 's toch nodig hebben: Zie dat csshunter je een tip geeft waarbij je die online-tool niet nodig hebt om direct je tekst(en) om te laten zetten naar HTML code met </ br> erin. Wellicht handiger dan die link van mij.

Ik snap nu je vraag niet meer, dus ik laat het erbij. Hopelijk heb je wel iets aan mijn, csshunter's of ginojo's tips.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nop, maar je kunt je Kladblok-tekst openen in bv. Notepad++, en dan met zoek/vervang de br's automatisch laten plaatsen. :)

auto-br.png
Dit was reactie op nummer #14.
(je moet hier snel zijn ;) )
@dnties: In Kladblok zet je geen <br />'s ("dus daarom heb ik dus geen br nodig"), maar geef je gewoon Enter. Als dan de Kladblok.txt via een php-include op de pagina komt, komt alles achter elkaar te staan, want het is geen html.

Laatst bewerkt:
@csshunter:
Ik heb een code die tekst uit een kladblok.txt haalt dus daarom heb ik dus geen br> nodig[...]

Ik interpreteerde dat zo dat een of andere importeer code wordt gebruikt die een (geupload) .txt bestand inleest, en (tijdens het inlezen) overal waar in het .txt bestand een regelovergang staat in de broncode van de gegenereerde webpagina dan al zo'n </ br> toevoegt. Echter, als die code slechts een include opdracht is (zoals jij denkt), dan wordt de gegenereerde pagina (zoals je al aangaf) qua indeling een puinhoop, omdat php zich niets aantrekt van Enters en dus alle woorden (met een spatie er tussen) achter elkaar zet, alsof het 1 lange zin is.

Hopelijk wordt het allemaal duidelijk(er) zodra de topic-starter terugmeldt aan welke tips hij wat heeft gehad, wat de resultaten waren en wat wérkelijk de situatie en probleem was.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Yep, we zullen zien. :)

@ Barty10060:
In de startvraag: "Dat gebeurt hier ook niet" > Klopt, want bij het intikken van een reactie hier op het helpmij-forum wordt via php en javascript een speciaal "vB_Editor_001" venster geopend: een ingebouwd brok editor die de regeleinden vanzelf omzet in <br />'s (net zoals o.a. KompoZer dat doet). Zo is het geen pure kladblok-txt meer.

Laatst bewerkt:
Noem me lui maar dit werkt ook:

In notepad ++:

• Ga helemaal onderaan naar het tekstbestand en zet je caret(dat knipperende ding wat aangeeft waar je typt) VOOR de laatste zin.
  • Houd alt + shift ingedrukt en druk op de pijl naar boven (de pijl naar boven mag je ook ingedrukt houden).
  • Doe dit tot je bij de 2de regel bent!
  • Typ vervolgens 1 maal <br /> en notepad++ zal voor ELKE regel(behalve de eerste) een <br /> zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan