Brakke voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcmaniaxx

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2002
Berichten
347
Hallo Helpmijers,

Jongens,,,ik word er toch echt zo ongelooflijk gestoord van. Steeds als ik mijn pc wil aanzetten gaat deze niet aan. Alle kabels zitten goed. Stroom is goed.

Telkens als ik de power knop indruk gaat de pc niet aan. Ik haal dus de voedingskabel er 10 sec uit en doet het er weer in,,,,rara hij doet het weer.:confused:

Ik word hier echt niet goed van. Ligt het soms aan mij voeding. Het betreft een A-Open 300 watt voeding.

Ik weet niet zker of het hier aan ligt.

Reacties hoor ik graag.

Bedankt!!!
 
Hij zit in een geaard stopcontact. (stoppendoos)

Dus ik weet niet waar het nog aan kan liggen:confused:
 
Hallo

Hoe oud is deze voeding ?????

Toen/als deze p.c. werkt , is de lucht die uit deze powersupply komt , warm????

Mij lijkt het inderdaad , dat er een defekt is in deze voeding . (het oscillator i.c.tje , die deze voeding doet opstarten .)

Zonder soldeerkennis is dit echter niet zelf te vervangen...

Peter
 
VDK_P: Mijn voeding is 3 jaar oud, net als de pc zelf.

Ik heb de lucht gecontroleerd maar hier kwam gewoon koude lucht uit. Niks raar mee dus.

Maar hoe weet ik dat mijn voeding de boosdoener is?
 
Hallo

Deze eens omruilen d.m.v. een andere geteste voeding.

Vermoed dat dit een a.t.x. type is , dus niet moeilijk om aan te geraken .......

P.s.: Het is soms goedkoper om een nieuwe kast + voeding te kopen i.p.v. enkel een losse voeding ....dus even rondkijken ....

Indien de p.supply inderdaad defekt blijkt te zijn , recupereer wel de ventilator , deze kan nog dienen als eventuele "casefan" in een tweede leven....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Hoe oud is deze voeding ?????

Toen/als deze p.c. werkt , is de lucht die uit deze powersupply komt , warm????

Mij lijkt het inderdaad , dat er een defekt is in deze voeding . (het oscillator i.c.tje , die deze voeding doet opstarten .)

Zonder soldeerkennis is dit echter niet zelf te vervangen...

Peter

lucht uit een voeding kan gewoon warm zijn hoor is niks mis mee licht eraan hoe warm het in je kast is,

bv met een AMD CPU word die lucht wat sneller warm dan met een pentium CPU

Groetjes Ecl1pse



ps

probeer gewoon eens een nieuwe voeding het klingt namelijk alsof hij stuk is
 
Hallo

Deze eens omruilen d.m.v. een andere geteste voeding.

Vermoed dat dit een a.t.x. type is , dus niet moeilijk om aan te geraken .......

P.s.: Het is soms goedkoper om een nieuwe kast + voeding te kopen i.p.v. enkel een losse voeding ....dus even rondkijken ....

Indien de p.supply inderdaad defekt blijkt te zijn , recupereer wel de ventilator , deze kan nog dienen als eventuele "casefan" in een tweede leven....

Peter



goed idee gah ik eens doen :D heb nog zon 40 voedingen liggen dus kan er wel 1 mollen :D
 
Hallo

De reden dat ik de ouderdom en de temp. die uit de p.supply kwam, was om te kunnen weten hoe erg die voeding al was "verkracht".

De meeste voedingen zijn jammer genoeg niet voorzien van condensatoren die tegen hogere temp. kunnen....

Daardoor verliezen zij hun capacteit..."uitdroging".

Bij amd c.p.u.'s monteer ik altijd een extra casefan , om de warmere lucht niet allemaal door de voeding te laten gaan....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan