brand in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekkisjes

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik ruik steeds vaker een brandlucht, deze komt uit mijn laptop, uit de ventilatie.
Het opladen van mijn laptop gaat ook slecht. Hij gaat steeds aan en uit, batterijpercentage blijft hangen op dezelfde waarde.
Oplader is niet kapot.

Langs een computerzaak geweest, zij vertelden mij dat wellicht energiecircuits zijn doorgebrand.
Heb zelf laptop opengemaakt en kijken of er wat te zien viel. Er was niks te zien, echter, nu ik de laptop weer opstartte doet de kleur geel heel raar op mijn beeldscherm.
Daarmee bedoel ik, plaatjes en games geven op sommige plekken gele vagen weer. Best verneukt dus.

Dus wat moet ik doen. Steeds zon brandlucht tijdens het gamen. Is het een kwestie van tijd voordat mijn laptop absoluut het loodje gaat leggen?
Is het slim om dit te laten repareren? Ze vertelde me dat het minstens wel 150 euro zou kosten. En dat was voordat die gele-probleem zich voordeed.
(Laptop specs: MSI GE70, GTX765m, I7 , 750GB HDD en 4GB ram . Nieuw kostte het mij 1200 euro)
De laptop is 1 jaar oud.

Ik ben ook aan het overwegen om een computer te kopen voor het gamen, een goedkope laptop kopen voor de mobiliteit, en dan deze verkopen.

Wat te doen?

1 jaar?! Wat dacht je ervan om meneer MSI eens een berichtje te doen om te vragen of dit misschien binnen garantie valt?

Hallo

Probeer garantie te claimen ...

1 Jaar is niet de levensduur wat je van een normaal behandelde laptop mag verwachten .... (een nee heb je , een ja kun je krijgen )

"Ik ben ook aan het overwegen om een computer te kopen voor het gamen, een goedkope laptop kopen voor de mobiliteit, en dan deze verkopen"

Hopelijk voor u , zul je dan ook de "foutsymptomen" vermelden , wat dan uiteraard zal resulteren in een laptop die voor bijna gratis zal moeten worden verkocht .... , of veel discussie achteraf ...

Peter

terug naar de winkel.
1 jaar oud en dan stuk is niet voldoende voor de wet.
En niet zelf gaan regelen dat is namelijk de plicht van de verkoper.
Dus terug naar de verkoper.

als je een rechtsbijstand verzekering hebt kun je die er zelfs achteraan sturen.
Maar je moet dan wel de aankoopbon kunnen overleggen waaruit blijkt dat de laptop niet ouder is.

Het probleem is, ik heb al een keer aan de binnenkant gezeten, en 1 schroefje is zelf kapot binnen...

Kan dat wel met garantie..

tja...dat zou ik even achterwege laten.
Ik weet het niet netjes, maar dat de laptop nu al stuk is is ook niet goed.

Hallo

"Maar enig idee ook wat er aan de hand is in mn laptop? "

Een eenduidige/duidelijke foutdiagnose is zo goed als onmogelijk , daar ik (wij) het toestel niet onder handen hebben....

Wacht niet TE lang met garantie claimen , want ondertussen zijn we reeds 1 dag verder ....

Uiteraard niet verder werken met deze laptop in deze toestand ... (lijkt mij logisch , maar ...)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan