brand voor geen meter met Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greg Wermuth

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hallo mensen, ik ben echt ten einde raad. Heb een Pentium 2.6 windows XP home en een lite=on dvd/cdr brander. Ik gebruik Nero en Clone cd en Alcohol 120%. en dan verscheidene versies.Althans dat probeer ik te gebruiken. Hij leest de te branden cd uiterst langzaam en de buffer loopt totaal leeg. Als hij de cd heeft gelezen(20 minuten) via een image wil ik hem daarna branden maar dan krijg ik de cd niet meer uit mijn brander, systeem zit vast, moet hem weer resetten. Aan branden kom ik vaak niet eens toe. Heb geexperimenteerd met dma aan/uit, comservice voor IMAPI cd branders op uit gezet(advies hier op helpmij) virusscanner uit. Als dvd speler functioneert hij goed. Volgens xp is er niks mee loos. Het vreemde van dat advies"comservice voor IMAPI cd branders"op uit zetten vind ik nl het volgende. In de behorende tekst staat dan letterlijk: Als deze service wordt gestopt kunnen er geen cdees worden gebrand. Als deze service wordt uitgeschakeld kunnen services die van deze service afhankelijk zijn niet worden gestart". Volgens mij moet dat dan toch altijd aan"staan of begrijp ik het dan niet. Wie heeft de oplossing, bedankt voor de reacties. Greg

Geplaatst door Greg Wermuth
Het vreemde van dat advies"comservice voor IMAPI cd branders"op uit zetten vind ik nl het volgende. In de behorende tekst staat dan letterlijk: Als deze service wordt gestopt kunnen er geen cdees worden gebrand. Als deze service wordt uitgeschakeld kunnen services die van deze service afhankelijk zijn niet worden gestart". Volgens mij moet dat dan toch altijd aan"staan of begrijp ik het dan niet. Wie heeft de oplossing, bedankt voor de reacties. Greg

Ik heb "comservice voor IMAPI cd branders" uit staan (om conflicten met andere brandprogramma's te voorkomen) en het branden met Nero, Alcohol en CloneCD gaat hier perfect, nooit enig probleem.

De oplossing voor je probleem weet ik helaas niet. Ik zou bijna denken dat het iets hardwarematigs is, aangezien ik uit je bericht begrijp dat branden met geen enkel brandprogramma schijnt te lukken. Misschien is er iets mis met de brander? Maar ik kan er best naast zitten hoor (ik weet bar weinig van hardware...).

hallo, toch nog een aanvullende vraag: als xp zegt dat de cd-brander goed functineert maar in praktijk er niets van bakt is dat goed funktioneren dan 100 % zeker(volgens XP). Voordat ik mijn brander uit de pc sloop en retourneer. groet Greg

Er zijn een paar dingen waar je nog naar kan kijken... Zet de brander als master alleen op de 2E controller en kijk dan even.

Verder kun je nog iets proberen, als je de volwaardige CD van GHOST 8 of 2003 hebt, die kan namelijk als je van de CD opstart bestanden weg schrijven naar je brander zonder dat XP geladen is. Lukt dat namelijk wel... dan heb je een XP probleem, lukt dat niet dan heb je een H/W probleem.

Ik vermoed dat het aan de master en slave instelling ligt.

Probeer wat DrWho schrijft eens uit.

Zeg ook hoe de opstelling in de pc is.

Wat zit er op IDE 0 aangesloten,welke is hier master en slave
en wat zit op IDE 1 aangesloten,welke is hier master en slave.

voorbeeld:IDE 0 = HDD-master > cd-rom-slave.
IDE 1 =DvD brander-master >DvD rom-slave

( IDE is de platte kabel van het mobo naar de HDD en dvd/cd rom stations )

Hallo, bedankt voor de reactie. Zo is alles aangesloten:
Primary Master---- Maxtor harddisk
Primary slave ---- auto

Sec.master ----- Liteon combo dvd/cdr brander
Sec.slave ----- auto

Zit hier alles goed. Ik heb dit alles bij Computerland inelkaar laten zetten, lijkt me voor die jongens toch gesneden koek. Ben technisch hier een leek in. Ik hoor het nog wel van jullie. Groet desparate Greg .

Greg,

Primary slave ---- auto ,als dit een dvd-rom is zet hem dan met de jumper die achterop zitten op slave.

Het jumpertje kan je eraf halen en waar slave staat weer opsteken.

Doe hetzelfde met > Sec.slave ----- auto

Kijk ook of de laatste stekker van de platte IDE kabel als master wordt gebruikt, deze moet in jouw geval beide uiteinde naar de HDD en van de andere kabel naar de dvd-brander gaan.

groetjes speedtouch

Hoi bedankt, mijn computer is nog nieuw ik ga wel even terug met jouw advies naar Computerland. Zoiets zou toch eigenlijk niet mogen voorkomen. Ik laat je wel even weten hoe het is afgelopen want ik ga tijdens de garantieperiode dat ding maar niet openmaken ben ik gelijk mijn garantie kwijt. Groet Greg

Als het een nieuwe pc is kan je inderdaad beter even terug gaan, en daar het probleem uitleggen.

ik hoor de uitslag nog wel.

groetjes speedtouch

Hallo, ben teruggeaan naar Computerland en heb hun dit advies op helpmij laten lezen. Zij vonden dat die afstelling master/slave goed stond. De combo heb ik wel ingewisseld voor een losse dvd(Samsung) en cdbrander(Lite-on). Ook dat mocht niet helpen. Overigens dat is wel belangrijk met Nero kan ik wel branden alleen Clone cd div.versies gaat voor geen meter. En dat progje heb je juist nodig om beveiligde cdees te branden. Ik denk er zelfs over om terug te keren naar ME of zelfs 98. Belachelijk eigenlijk. Ik hoor nog wel van jullie. Groet Greg.

Hallo, ben teruggeaan naar Computerland en heb hun dit advies op helpmij laten lezen. Zij vonden dat die afstelling master/slave goed stond. De combo heb ik wel ingewisseld voor een losse dvd(Samsung) en cdbrander(Lite-on). Ook dat mocht niet helpen. Overigens dat is wel belangrijk met Nero kan ik wel branden alleen Clone cd div.versies gaat voor geen meter. En dat progje heb je juist nodig om beveiligde cdees te branden. Ik denk er zelfs over om terug te keren naar ME of zelfs 98. Belachelijk eigenlijk. Ik hoor nog wel van jullie. Groet Greg.

Hoi Greg,

Je bent er niet veel mee opgeschoten, hoewel ik wel de voorkeur geef aan een losse dvd en cd brander.

Volgens je laatste bericht werkt nero goed, misschien zijn de aspi layers niet goed.
Nero heeft standdaard zijn aspi layers in het progje voorzien.

Download HIER de laatste aspr drivers eens.

Download ook Nero info tool hiermee kan je zien of de aspi layers aanwezig zijn.

groetjes speedtouch

Speedtouch, you're tops. Hij doet het . Vreemd dat Computerland mij niet daarop attendeerde, slordig. Maar laat ik niet te vroeg juichen , heb de nieuwe van Norah Jones proberen te branden maar hij liep vast(Clone CD en Clony XXL). Ga het nogmaals proberen. Bedankt. Greg

Hoi Greg,

:thumb: er zit vooruitgang in.

Probeer ook eens alcohol 120%,als je deze installeer verwijder dan wel de virtuele drive bij het optie menu, deze kan je daar op nul zetten.

Als je bij de site van de aspi drivers de tweede aspi neemt die daar staat.

05/28/02 versie 4.71 als je deze download dan zit hier ook een progje bij genaamd aspichk, dit progje kijkt of je de juiste aspi drivers bezit.

Ik hoor het nog wel.

Groetjes speedtouch

Hoi, even nog een vraagje ik had de meest recente aspi dravers gedownload die bovenaan stonden. Hij draait voor geen meter, krijg steeds foutmeldingen. Zal nu die nr. 2 downloaden zoals je zei(van 28mei). Kan dat er overigens gewoon overheen. Ik hoor het wel Greg.

Probeer die maar, wat bedoel je met hij draait voor geen meter.

De pc of de branders.
Kijk nog effe of hierbij de dma aanstaat, je hebt nu andere nieuwe hardware ipv de combo.

Verder zet bij alcohol de virtuele-drive op nul.

groetjes speedtouch

Hi speedtouch, bedankt voor je reactie. Met hij loopt voor geen meter, bedoel ik feitelijk dat de brander niet goed werkt. Hij geeft dan het volgend bericht"schrijven naar cd mislukt, illegal request: logical block address out of range(5:0x21:0x100). Fijn he. Ga zo die andere aspi toestanden downloaden en dan moet het toch lukken, ook met alcohol. Dma stond op aan. Met Nero gaat alles prima, je zei dat Nero al de juiste aspi's bijlevert dan moet het met die ander brandprogjes toch ook lukken. Wordt anders wel een vervelend verhaal. Tot horens en nogmaals bedankt. Greg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan