Branden DMG-bestand lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

007 Junior

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2010
Hallo beste forum-vrienden,

Ik zit met een probleempje. Mijn Imac G5 moet opnieuw geinstalleerd worden met Mac OS X Leopard. Nu heb ik van dit besturingssysteem een dmg-bestand weten te bemachtigen en volgens mij is dit een soort van 'image' voor Apple-systemen.

Na drie mislukte brandpogingen hoop ik dat een van jullie mij uit de brand kunnen helpen bij het branden van deze image op een DVD Double Layer. De volgende stappen heb ik al doorlopen en dit had geen succes:

1. DMG-bestand met PowerISO geconverteerd naar ISO.
2. ISO als 'Image' gebrand met Nero.

(Brandproces stopt met I/O Error op de 70%)

ook op de volgende manier heb ik 't al geprobeerd:

1. DMG-bestand direct branden op DVD in PowerISO

(Brandproces loopt tot de 100%, maar bij finaliseren gaat het mis)

Hopelijk is het zo duidelijk genoeg en heeft een van jullie de gouden tip! :thumb:
Ik hoor het heel graag! :D

Oke, branden is inmiddels gelukt door de brandsnelheid op z'n laagst te zetten. :o
Maar als ik de DVD in de Mac duw, komt hij er na enkele seconden weer uit zonder ook maar enige melding?! :eek:

Terwijl de DVD in een Windows-PC wél herkend wordt, de Setup wordt geprobeerd te worden opgestart en het label 'Boot Camp' van de DVD wordt weergegeven.

Ligt dit nou aan de DVD, de image of aan m'n Mac?? :confused:

- Door met Power ISO en Nero te werken krijg je een Mac DMG niet aan de praat..die 'bootcamp DVD' lijkt me dan ook niet goed.
- De DMG moet bootable zijn. Ik dacht dat je een schijf bootable kunt maken door 'm te branden met Disk Utility, maar daar heb je dus een Mac voor nodig.

Booten vanaf een CD/DVD doe je op een Mac door op te starten terwijl je de C toets in gedrukt houd. Nog meer manieren: http://kb.iu.edu/data/ages.html

Dank voor je reactie! :)
Ik kan dus het beste de image naar de Mac kopieren en vervolgens vanaf de Mac branden op DVD met Disk Utiltity? Als dat zo is, ga ik dat namelijk even proberen.

Graag hoor ik van je :D

As I said.. Je kunt (moet) dan ook een disk check doen, om zeker te weten dat je een goede installatiedisk hebt.

Okee, mijn Imac G5 blijkt dus alleen CD-brander/lezer te hebben. Geen DVD-brander. Dit zou verklaren waarom hij de image niet kan branden en de DVD niet kan lezen. Ik heb verder geen andere Imac in huis. Is het nu niet mogelijk hem opnieuw te installeren?? :confused:

Als je met een externe disk werkt, zou het daar ook mee moeten kunnen. Alleen hoe weet ik niet zeker.. Iemand vertelde dat je die dmg op een externe schijf kunt zetten, en daarvandaan booten, en dat het dan al werkt..
Ikzelf denk dat je die dmg nog steeds eerst moet ' uitpakken'.. maar hoe..?
Misschien door op de DMG te dubbelklikken, verborgen bestanden in OSX zichtbaar maken, alles selecteren en kopieren naar een harde schijf, en daarvandaan dus booten.
Je kunt niet even een externe DVD brander lenen van iemand? Daarmee (icm Disk Utility) werkt het zeker..

Er is geen enkele iMac G5 geweest met alleen cd-writer en reader! De originele Combo of Superdrive is er dan uit gehaald. Of het is geen DL Drive. Wat dus staat Double Layer DVD.
Dan pakt hij de Double Layer DVD niet. Branden op een enkel-laags DVD zal wel gaan. Maar dan heb je misschien weer ruimte te kort.

Gr. Peter

Een mac kan NIET booten van een USB of firewire Device!! Ik ben hierzelf 3 weken mee aan het stoeien gweest maar forget it.

Probeer eens een DMG extractor (Googlen!) en dan opnieuw inpakken in een ISO inplaats van direct converteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan