Branden duurt 144 uur?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

WoutoR

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Beste mensen,

Vandaag heb ik mezelf een nieuwe brander gekocht, een LP GH22NP20. Ik hem in mijn pc gehangen als slave en de bijbehorende software geinstalleerd. Nu wou ik een image op DVD-R branden, iets wat opzich geen probleem zou zijn als het niet uren zou duren.
Ik heb hem 3 en een half uur zijn gang laten gaan toen ik hem heb gestopt. De resterende tijd was volgens Nero 144 uur. Ik brand op 12x.

Ik zou jullie ontzettend dankbaar zijn als jullie me een oplossing konden bieden want ik sta op het punt hem uit het raam te flikkeren...

Groeten Wouter.

Op 12x zou het niet zo lang moeten duren, wat is de werkelijke brandsnelheid ? Dit geeft Nero ook aan.
Verder zou je ImgBurn nog kunnen proberen. Wat doet de brander met gewone CD's ?

Werkelijke brandsnelheid die hij aangeeft is meen ik ongeveer 22.000 kbs. gewone cd's branden heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal ImgBurn even bekijken. Zijn er nog softwarematische dingen waar het aan zou kunnen liggen? of iets in de bios misschien? Ik heb vandaag al 3 lege dvd's om zeep geholpen dus ik ben wat voorzichtiger met proberen :)

Ik heb wel eens gelezen over DMA instellingen, maar zelf heb ik dat nog nooit hoeven aanpassen.
Softwarematig: dat is de reden waarom ik ImgBurn noemde, maar persoonlijk denk ik niet dat dat het is.
Is de firmware ook up-to-date van de brander ?

slave, een IDE brander dus, hangt er ook een hdd aan die kabel? en die staat op master?

Controleer de kabel en check wat je nodig heb.ata 133/100?

kabel wil veel uitmaken.

Ik heb 2 hdd's in mijn pc hangen, 1 SATA dus dat zou niks uit moeten maken. En 1 IDE, mijn boot-hdd die inderdaad master is. Maakt het werkelijk zoveel verschil als ik het om zou wisselen? en zou ik problemen kunnen krijgen met mijn hdd als ik het om zou wisselen?

nee je hoeft niet om te wisselen lekker zo laten ;)

maar mocht je 2 ide aansluitingen op je mobo hebben waarvab 1 nog leeg is, hang je brander dan apart en op master aan een ata 133 kabel.

Als het eerder heeft gewerkt zou ik geen reden zien om nu ineens de volgorde te wijzigen.

lees ff de eerste zin van zijn vraag, gister heeftie die brander gekocht...:o;)

Mag toch aannemen dat de oude brander is vervangen voor een nieuwe ;)

tijdens het inbouwen niet per ongeluk een kabeltje iets losgetrokken, of niet goed aangedrukt ?

De oude drive heeft het uberhaubt nooit gedaan. Was een onding van Aopen. Ik ben alles nagelopen en alles zit goed vast. Ik zal straks eens kijken of ik nog een IDE aansluiting heb.

EDIT: Net even de handleiding van mijn moederboard bekeken. Ik heb maar 1 IDE aansluiting.

Laatst bewerkt:
Heb nu de IDE kabel vervangen met een gloednieuwe en het probleem blijft aanhouden. Niet alleen dit maar wat ik vergeten was te noemen is dat mijn SATA schijf nu om de reboot niet word gezien door mijn pc....

Leg het probleem voor aan de verkoper en probeer de brander anders te ruilen voor een ander type.

branden 144 uur!!!

Ik heb dezelfde brander heb deze al een keer geruild maar ook bij mij duurt het lang.

Mijn cd speler brand de cd sneller dan de dvd.

Dvd's duren bij mij gemiddeld 50 minuten,wat erg lang is.

Image branden duurt ook zo iets.

Vind het geen geweldige brander qua tijd.

In de eerste post wordt trouwens gepraat over een LP neem aan dat dit LG moet zijn ?

Zelf heb ik voornamelijk Sony/NEC (Optiarc) branders gehad, werken stuk voor stuk nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan