branden gaat plots langzamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

george k

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
Berichten
73
Sinds enige tijd gaat het branden van dvd's veel langzamer dan normaal.
Er is niets gebeurd ivm met software of hardware.
Dit gebeurt zowel met Nero als met andere schrijfprogs.
Windows XP , 3jaar oude pc...
 
Als ik in jouw schoenen stond zou ik het volgende proberen:
Met (bv) Ccleaner de pc eens goed opschonen. Oude en overbodige bestanden verwijderen. Register op fouten scannen en eventueel laten repareren.
Checken hoeveel vrije ruimte er nog is op de schijf die het brandprogramma gebruikt.
Harde schijf eens grondig defragmenteren.
kijken hoeveel programma's er op de achergrond draaien. Er lopen altijd een aantal standaardtaken op de achtergrond (virusscanner, firewall, skype, msn, enz), kijk eens hoeveel dat er in de loop van de tijd zijn geworden.
Veel programma's willen bij het starten al op de achtergrond draaien "om maar snel te kunnen starten", denk aan bv adobe pdf reader. Dat soort progjes zet ik liefst uit tot ik ze nodig heb. Scheelt opstart snelheid en tijd.
En vooral intern geheugen.
Hoeveel geheugen zit er trouwens in je pc?
Kijk ook eens naar de grootte van je viruele geheugen, dit kun je zelf aanpassen. Windows doet dat automatisch, ik zette dat bij voorkeur vast op de (bijna) maximale grootte, afhankelijk van de ruimte op je harde schijf.
Helpen al dit soort dingen niet dan kun je eens gaan kijken naar slijtage/hardware storing in de cd/dvd drive zelf...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan