Branden, ho maar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeson

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Beste iedereen,

2 weken geleden heb ik een Olidata (?) dvd rw aangeschaft. Feitelijk een Samsung in een ander jasje. Nu deed hij het goed totdat ik mn PC formatteerde. Nu doet zich het volgende voor:
Lezen/ schrijven van CD's werkt prima
Lezen van DVD's werkt ook
Maar wanneer ik een DVD wil branden houdt t heel hard op. Volgens Nero, Deepburner etc. bevind zich een lege CD in de lade terwijl ik toch echt verschillende DVD's probeer. Ik gebruik DVD RW's die eerder ook werkte en gloednieuwe DVD R's. Geen van alle werken. Nero weigert filmbestanden toe te voegen om te branden en Deepburner maakt vrolijk een data CD aan op een DVD schijf.

Ik heb de Frimware ge-update en zelfs weer hersteld naar eerdere versies, de DVD speler uit de hardware lijst gehaald en opnieuw geinstalleerd. Zonder resultaat.

Windows omschrijft het station als volgt: TSST Corp. CD/DVDW SH-S182D. Wanneer de drive leeg is staat onder 'deze computer' de aanduiding DVD-Ram Station.

Kan iemand mij helpen? I've ran out of solutions....

Het is vaak moeilijk om RW CD's te lezen, de reflectielaag is veel minder dan van een Rom CD of DVD. Nieuwe drives hebben minder problemen dan oudere, (meer dan twee jaar). De lasers en de foutcorrectie is verbeterd, maar als je technisch test blijken er talloze tot unrecoverable readerrors voor te komen en is het eigenlijk nog een verassing als een hele DVD gelezen wordt. Nooit haal je de opgegeven snelheden want de drive draait steeds langzamer om een beter leesbaarheid te bereiken. Meestal mag je blij zijn met de helft. Maar het is wel vaak een enorme verbetering om de schrijfsnelheid te verminderen. Daarmee zijn vaak alle problemen van de baan.
Een laser probeert te calibreren tijdens de start en te focussen op de CD, dit is zéér critisch! Een lege schijf heeft nog geen startingtrack en de eerste track hangt af van een mechanische instelling, de binnenste virtuele cirkel van de CD/DVD. Vaak lukt het niet om goed te calibreren en ziet de drive de CD/DVD niet en stopt gewoonweg. In systeembeheer apparaatbeheer wordt meestal een CD/DVD Rom drive als standaard driver geïnstallerd. MIsschien heb je ASPI drivers nodig, sommige drive's hebben die toch nog nodig

BrnrdsJng

Laatst bewerkt:
ik heb een precies dezelfde probleem

mn dvdr drive leest niks meer en windows geeft de aanduiding dvd-ram met als gevolg dat ie niks leest en niks schrijft

ik heb een precies dezelfde probleem

mn dvdr drive leest niks meer en windows geeft de aanduiding dvd-ram met als gevolg dat ie niks leest en niks schrijft

Mijn PC geeft ook DVD RAM aan maar het werkt verder prima lezen zowel als schrijven.
Kijk eens in het configuratiescherm onder Systeem en apparaatbeheer of daar wel een DVD/RW staat aangegeven? Bij mij is dat in elk geval zo. Kijk ook op het tabblad Algemeen en of de drive daar als ingeschakeld staat?
Vaker heb ik problemen gehad met de kabel naar de drive, wissel eens om?

Dan kun je nog de DVD verwijderen hetzij hardware of in apparaatbeheer. Restart en probeer het opnieuw?

Test ook met verschillende merken schijfjes. Het lezen van b.v. een RW disc is veel lastiger dan een R-only.

Laatst bewerkt:
ok ik zal is opschrijven wat ik allemaal heb gedaan:

volledige herinstallatie windows mce.
verwijderen hardware virtueel en realtime, nieuw ide kabel aangesloten
firmware update uitgevoerd

ik heb een link naar een artikel gevonden met iemand die hetzelfde probleem heeft en tot een oplossing kwam echter heb ik nu al deze stappen ook uitgevoerd maar zonder succes. (link = http://www.releases4u.net/forum/index.php?showtopic=9010&st=20 )

na veel googlen hebben echt veel mensen hier last van maar bijna niemand die tot een oplossing komt (een post van de 20 waar iemand tot een oplossing kwam en zoals je in de link kan lezen wist hij niet wat het geen was wat het herstelde)

iemand nog ideeën?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan