branden in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

astrid75

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2003
In windows XP moet je toch cd kunnen branden zonder software??? Zo ja, waarom lukt dit bij mij dan niet?
De muziek wordt zia media player naar mijn muziek gekopieerd en daarna valt het systeem uit. Computer start opnieuw op en alle gekopieerde muziek staat niet meer in mijn map.
Als ik het dan eindelijk voor elkaar heb geeft ie na vier nummers een fout melding, ik weet niet eens welke!!
Wat kan ik hier aan doen??

Ik heb dan wel geen XP maar hoor wel hier en daar ervaringen over het branden vanuit XP. De ervaringen die ik heb gehoord waren allemaal negatief.

Een echt brandprogramma (Nero, Alcohol 120%) is dan ook aan te raden. Zeker omdat deze programma's veel meer opties hebben.

Waarom brand je niet met een programma als bijvoorbeeld Nero of Easy cd writher

De standaard software (Roxio easy cd creator) die bij mijn brander is geleverd krijg ik niet meer aan de praat!! Hij geeft telkens de foutmelding dat er een bestand mist of beschadigd is. Dus daar kom ik ook niet verder mee.
Via burn 4free heb ik het nu geprobeerd, maar de audio cd die ik wil branden kan alleen maar als gegevens cd gebrand worden. Zo langzamerhand word ik er gek van want ik ben al weken bezig om één cdtje te branden. Heb je nog goede tips?? Graag

Ben je al op de site geweest bij roxio voor een recente update.

Wellicht zal hij dan wel werken.

UPDATE

groetjes speedtouch

Het zou ook erg helpen als je precies aangeeft WELKE foutmeldingen je krijgt en HOE ze luiden.

Groetjes,
Bennie

Wat je ook zou kunnen doen

***niet toegestaan op helpmij***

Maar ga ook via Google bijvoorbeeld even een gratis virusscanner installeren (ik heb "AVG" bij mij geinstalleerd) aangezien je soms ook een virus krijgt via programma,s als Kazaa (dit is geen probleem even
de gratis virusscanner laten draaien en hij is verwijderd)

Ik weet niet of ik deze informatie mag geven van helpmij , als dit het geval is dan sorry!!

maar we zijn er om elkaar te helpen met onze dure p.c
en internetverbinding

Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door assaas
Wat je ook zou kunnen doen
Ga eens met ............
........downloaden en installeren

Ik weet niet of ik deze informatie mag geven van helpmij , als dit het geval is dan sorry!!
Dit is volgens mij idd niet toegestaan hier op Helpmij.
Lees de Huisregels eens.;)

Ik heb nu de Nero 5.5.9.9 cd geïnstalleerd en na het verkennen of controleren van de bestanden slaat de computer dus gewoon weer uit. Er komt geen foutmelding in beeld. De computer start gewoon weer op en doet een schijf controle wanneer XP is opgestart krijg ik de melding dat er een ernstige fout is opgetreden met de vraag of ik het rapport wil verzenden. Heb ik gedaan.

Ik gebruik Norton antivirus 2003 prrofessional ik mag toch verwachten dat ik nu geen virussen meer binnen haal. Ik scan wekelijks en de updates komen op het moment bijna dagelijks.

Geplaatst door astrid75
Ik gebruik Norton antivirus 2003 prrofessional ik mag toch verwachten dat ik nu geen virussen meer binnen haal. Ik scan wekelijks en de updates komen op het moment bijna dagelijks.

Norton werkt prima, maar dubbelchecken kan nooit kwaad. Doe af en toe een online scan bij Housecall: http://housecall.trendmicro.com/

Probleem opgelost Spontaan???

Ik weet niet hoe het kan maar ik heb zowaar twee cd's gebrand zonder problemen. Ik weet niet waarom het nu wel ineens kan, ik denk dat het komt omdat er zoveel mensen met me mee denken. Iedereen hardstikke bedankt voor de goede tips.

Groetjes Astrid

Geplaatst door astrid75
na het verkennen of controleren van de bestanden slaat de computer dus gewoon weer uit. Er komt geen foutmelding in beeld. De computer start gewoon weer op
Ga eens naar Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>hier een vinkje weghalen bij "Automatisch opnieuw opstarten".
Als de computer nu weer opnieuw wilt opstarten krijg je een blauw scherm met een foutmelding.
Graag de exacte melding hier plaatsen.

Dit eventueel voor een volgende keer.:)

Goeie tip, dan weet ik tenminste een foutmelding te beschrijven, dank je wel

Geplaatst door astrid75
Goeie tip, dan weet ik tenminste een foutmelding te beschrijven, dank je wel
Graag gedaan.:)
Het is inderdaad wel makkelijker voor de mensen die je willen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan