branden lukt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateur

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Ik heb een probleem met het wegschrijven van bestanden naar een cd en ook kan ik mijn foto's niet op een cd branden op mijn notebook
Ik heb een combo-brander toshiba DVD-ROM SD-R6112.

Het gekke is dat ik wel audio kan luisteren en kopieren (met Sonic RecordNowDX wat erbij is geleverd), dvd's kijken (kopieren nog niet geprobeerd) maar als ik een lege cd (r of rw) erin stop en ik wil bijv. mijn foto's kopieren (via de wizard bij afbeeldingen) dan krijg ik de foutmelding:

Er bevindt zich geen schijf in het station
Plaats een beschrijfbare cd in station E:\

Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.

Geplaatst door Metalhead
Is het cd'tje goed? Of moet hij nog geformateerd worden?

cd'tje is goed en heb al verschillende merken (TDK, Sony, Phillips) geprobeerd met hetzelfde resultaat. Met dezelfde cd kan ik wél schrijven op mijn desktop. Volgens mij ligt het ook niet aan de brander van mijn notebook want ik kan wel audio kopieren alleen geen foto's en bestanden:8-0:

Het is me inmiddels wel gelukt om de foto's op een cd'tje te branden.
Ik heb nu eerst de brandsoftware geopend, daarna opdracht gegeven om de foto's te kopieren en dat lukt dan wel, maar ik snap nog steeds niet waarom het niet gewoon via de cd-wizzard (achter de map afbeeldingen) lukt. Ook als ik bijv. in office een bestand op cd wil opslaan krijg ik die foutmelding te zien (moet dan dus eerst alles afsluiten, brandsoftware openen etc.).
Ook als er een lege cd in zit en ik kijk bij "mijn computer" krijg ik geen cd'tje te zien, terwijl dat bij mijn desktop (waarop ik dit probleem dus niet heb) wel het geval is. Ik gebruik bij alletwee XP dus volgens mij kan dat het niet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan