branden met nero 7 van gif en mpegbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdl51

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Ik wil voor het eerst met Nero mijn digitale foto's (gif) en een paar kleine met mijn digitale camera gemaakte filmpjes (mpeg) branden om als backup te hebben en op tv te kunnen bekijken.
Gezien de hoeveelheid zal het een dvd moeten worden. Echter hoe doe ik dat? Ik heb begrepen dat de foto's als data gebrand kunnen worden, maar de filmpjes dan?

Je kunt hem gewoon als data-DVD branden, kans zit er dan dik in dat je alleen de filmpjes kan kijken als je DVD-speler het ook ondersteunt... De foto's moeten geen probleem vormen als het JPEG's zijn, de meeste spelers ondersteunen dit formaat wel.

hoe weet ik of het jpeg is?

Als ik op de pc kijk zie ik termen als:
img_een getal.jpg
mvi_een getal.avi
gif
mpeg-film
windows-film

kan dat als data gebrand worden? komt het geluid van de filmpjes dan ook goed?

In principe kun je alle bestanden die je op je computer hebt staan als data branden.

Waar jij geinterreseerd bent zijn de formaten die de DVD-speler die je wilt gebruiken ondersteunt. Dit staat wel in de handleiding van je speler. Op sommige spelers staan ook wel wat icoontjes op de voorkant zoals DVD, CD, MP3.

Van het lijstje dat je doorgeeft denk ik dat alleen de img_xxx.jpg (waarbij xxx voor een getal staat) op een DVD-speler kan worden weergegeven.

Maargoed, wil je het als "presentatie" gebruiken of als backup? Is het het laatste dan zou het mij niet uitmaken of ik het nou op een DVD-speler kan bekijken of niet, als ik ze wil zien dan doe ik de DVD wel in de computer nietwaar?

dank voor je reacties. Ik ga het morgen eens allemaal als data branden en kijken wat het resultaat is op de pc en via de dvdspeler (is nieuw en heeft veel mogelijkheden).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan