branden naar cd-rw lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

remond

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2004
Probleem:(
Ik wil gegevens kopieren/branden naar een CD-RW (merk Platinum). Met zowel de programma,s CD-Creator en Nero lukt het mij niet. Na de opname fase krijg ik een foutmelding dat de CD beveiligd is tegen schrijven ?
Branden naar gewone cd-R lukt wel. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan omzeilen?

Heb je de CD-RW mischien gebruikt voor "multisessie" of met een programma geformateerd, zoals INCD of DirectCD?

Volgens mij niet. Ik heb de CD-RW zo uit de verpakking gehaald en getracht gegvens hierop te branden met de optie <Track ineens> en <sessie sluiten, CD open laten>.
Tijdens de opname fase gaat de CD-lade een keer open en dicht, vervolgens krijg ik de melding CD is tegen schrijven beveiligd. De CD-RW komt zo uit de verpakking. Een tweede CD-RW idem.

Komen het type van de CDRW en de brander overéén?
Een high-speed CDRW (4 - 12 speed) kan niet gebrand worden in een fikker die RW op max 2 speed aankan. Een Ultra-speed CDRW (12 - 24 speed) kan niet gebrand worden op een high-speed fikker (bijvoorbeeld een 16 x 10 x 40 model)

De CD-RW is van het type 4x-12x. De brander een Sony Multiread 8x/14x/32x. In hoeverre dit elkaar bijt weet ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan