branden op cd's van 90 minuten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepheldoorn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Hallo,

Ik brand altijd cd's met behulp van easy cd creator 5 basic (roxio). Dit gaat prima op cd's van 70 of 80 minuten, maar nu ik cd's heb gekocht van 90 minuten werpt mijn pc de cd uit op het moment dat ik opdracht geef tot branden, met de volgende melding: ' cd is vol of heeft te weinig beschikbare ruimte' (of iets dergelijks in ieder geval). Hij herkent hem dus niet als lege cd.
Het ligt niet aan mijn pc, want ik kan wel gewoon bestanden op de cd wegschrijven. Het zit hem dus in de brandsoftware. Wie weet wat ik moet doen om toch te kunnen branden op cd's van 90 minuten?
Thx & Grtz,
Joep

Het zit hem niet in de brandsoftware maar in het feit dat sommige branders dit gewoon niet ondersteunen.
dat blijkt ook uit het feit dat de CD Rom niet herkent word. Er is volgens mij weinig aan te doen maar wellicht heeft iemand nog wel een idee.

Hoi Raymond,

Thx voor je reactie. Klinkt plausibel, maar hoe kan het dan dat ik wel bestanden op de cd kan wegschrijven?
Grtz,
Joep

Ik weet niet of Easy cd creator een optie "overburn" heeft, dan zou je dat nog kunnen proberen.
' cd is vol of heeft te weinig beschikbare ruimte'
Ik kan hier niet uit opmerken dat de cd niet herkent wordt.
Dit is naar mijn mening een normale melding, als het gedeelte wat je wilt branden te groot voor een cd is.

Ja, klopt, maar de beschikbare ruimte is juist ruim voldoende omdat het een 90 minuten-CD is (leeg en rechtstreeks uit de winkel) waar ik 80 minuten muziek op wil zetten. Lijkt me dus geen normale melding. Verder: hoezo ' overburn' ? Ik wil toch voor de eerste keer burnen? Of begrijp ik iets niet?
grtz,
Joep

Overburn is een optie om meer op een cd te kunnen branden dan dat het schijfje groot is.
Let op het kan je brander omzeep helpen!!!
Ik kan ff niet een duidelijke uitleg vinden hierover.
Met cd-r van 90 min moet je deze optie meestal gebruiken.(Nero)
Ik heb zelf geen Easy cd creator dus kan je daarmee niet verder helpen.

"oplossing..."

Dank voor de reacties! Ik ga het maar ff pragmatisch aanpakken en cd's van 80 op de kop tikken.
Grtz,
Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan