branden op dvd lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

komieke

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Hallo allemaal,
Ik heb met mijn digitale camera meerdere filmpjes gemaakt en op de pc gezet, nu wil ik die graag branden op een dvd, maar dit lukt. Wat moet ik allemaal doen om het te kunnen branden. Ik gebruik NERO. De bestanden hebben een MVI extension, maar nu ik ze bewerkt heb met windows movie maker, hebben ze een WMA extension. Hoe kan ik die nu converteren zodat ze op dvd gezet kunnen worden. Ik heb met de movie maker overgangen tussen de verschillende filmpjes geplaatst en ik zou graag willen dat ik met de dvd speler van het ene naar het andere filmpje kan gaan. Ik heb niet zo veel verstand van deze dingen, dus hopelijk kunnen jullie het stapje voor stapje uitleggen.

Heb je na het bewerken in Movie Maker slechts 1 WMA file gekregen, of heb je ze appart bewerkt en dus meerdere WMA files gekregen? Dat laatste zou handig zijn, maar het eerste mag ook. :)

Bij Nero (welke versie heb je overigens) zit een programma dat Nero Vision heet. Hierin kun je de video file(s) toevoegen, en zelf menu's maken en hoofdstukken indelen. Je kunt het ook gelijk met het programma branden op een DVD.
Je hebt hier een tutorial voor Nero Vision: http://www.digital-digest.com/articles/Nero_Vision_5_DVD_Authoring_Guide_page2.html
Deze betreft versie 5, maar het werkt bij alle Nero versies ongeveer hetzlefde.

Succes!

ja het is een bestand geworden, bij eigenschappen staat als bestandstype:windows media (TM) film
Ik heb NERO 8

moet ik het eerst nog converteren of iets dergelijks of doet nero dat en komt audio er gelijk bij?

Als het goed is kan je die video file gewoon zo in Nero Vision invoegen, geen probleem. En de audio die je in de film hoort, komt ook gewoon op de dvd.

Dat bestand kan je dus toevoegen, en op de plekken waar jij wel kan je de hoofdstukken laten beginnen Dan krijg je in je menu de optie om deze te selecteren.

Als het niet lukt, roep maar! ;)

Laatst bewerkt:
Het is gelukt, bedankt Jelly. Dit onderwerp kan afgesloten.
Gr. Mieke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan