Branden van ISO op W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Dag Helpmij,

Ik wil graag een ISO-bestand van 4,37GB op een DVD (4,7GB) branden.
Laatst had ik een programma geprobeerd (FreeISOBurner), maar die vond het nodig om op 100% de gehele CD/DVD-brander vast te laten lopen, waardoor ik genoodzaakt was de aan/uit-knop in te moeten houden (force shutdown).

Zou dit aan het programma liggen?
Of ligt het aan mijn Windows? Want als ik kijk in Verkenner staat er namelijk dat hij maar 4,37GB (van de aangegeven 4,7GB) beschikbaar heeft.
En nee - het is niet mogelijk met Windows zelf te branden. Windows geeft aan dat het schijfkopiebestand (mijn ISO) beschadigd is, terwijl dit niet het geval is.

Alvast bedankt voor een antwoord,

Mike

Laatst bewerkt:
:D Net zoals ImgBurn van LangePier bijna dezelfde ! ( ik gebruik ze allebei dus ! ) DVD Decrypter vind ik als allerbeste ISO brander ooit, die gebruik ik langs Ashampoo meer dan 20 jaar ....;):thumb:

DVD Decrypter.jpg <<== Altijd gratis en zeer effectief, alles wat je maar i.v.m. branden wil, mee kan je ... ( maar of die op W10 werkt moet je zelf uit-testen ! :( ) ...

Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen ImgBurn aan het werk gezet...
Waarom geeft Windows eigenlijk minder diskgrootte aan dat ik verwacht had?

:confused: Uch ?? hier alleen maar echte W10 gebruikers antwoord kunnen geven:thumb: ( ben nog steeds ( nog niet ! ) W10 gebruiker :D ) ...

Dat de werkelijke grootte 4.37 GB is ipv. 4,7 GB ligt aan de rekenmanier die CD/DVD/harddisk fabrikanten gebruiken, die anders is dan dat de PC gebruikt:
A DVD is 4,700,000,000 bytes which is 4.7GB.
Computers use the incorrect terms in displaying the space used or available, they use GB etc. which is incorrect as this is a SI prefix denoting units of 10^9. Computers display GB where they should be using binary standard prefixes GiB etc to denote units of 2^30.

A DVD is 4,700,000,000 bytes
= 4589843.75 KiB
= 4482.etc MiB
= 4.377 GiB

Tijs.

Dag Tijs,

Ik raak ook altijd in de war met bits en bytes...

Aan allen: bedankt.
Branden lukt prima met ImgBurn! Vraag opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan