branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjepolle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
ben echt volledige beginner op het gebied van branden en zit natuurlijk met een probleem. heb nieuwe computer met dvd brander met pinnacle software. Alles gaat in principe goed, alles wordt netjes gebrand enz, maar krijg het niet voor elkaar de gebrande dvd op mijn 'huis'dvd-speler te draaien. kan alle sgewoon op mijn comp zien, maar de dvd draait m niet....

Er is een verschil tussen dvd+ en dvd-. Kijk even wat jou dvd speler kan afspelen. Staat in het boekje en ook vaak op de dvd speler zelf. Kijk ook op wat voor dvd-tjes je brand.

dank je,
brand gewwon op dvd+RW, maar heb al 4 verschillende spelers geprobeerd, waaronder een van een vriend die echt alles speelt. Daar kreeg ik wel een blok met de inhoud van de dvd met de goede titels, maar ik kon ze niet spelen....

Ik ben niet echt een expert op het gebied van branden van dvd's maar bij ons gebeurt het soms ook wel is. Dan zien we wel wat er op staat maar we kunnen het niet afspelen.

TIP: Koop een dvd+rw of dvd-rw (ligt eraan wat voor type jou dvd-speler kan afspelen) en probeer het daar eerst mee. Een +r of -r kan je niet leeghalen maar een +rw of -rw die kan je leeg halen en daarna opnieuw gebruiken. Eerst op een rw branden en kijken of die het doet, daarna (als die het doet) op een r. Wel opletten dat als je een -rw gebruikt en die het daarop doet, dat je daarna ook op een -r brand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan